Senaste nytt

Ytterligare försämringar i Miles&More, från 1 januari 2014

Tror definitivt A kommer ligga kvar, att bara ha en bokningsklass för First fungerar inte, även om det skulle vara olika fare basis.

A kommer nog definitivt att finnas kvar. Jag syftade dock snarare på de billiga biljetterna som har släppts på sista tiden, att dessa försvinner i samband med att First tas bort på stora delar av flottan. Risken finns ju annars att A blir den nya P-klassen.

Jaha, här tappade dom en kund till sommaren. Hade just hittat en biljett GOT-PMO t&r som var väldigt prisvärd, runt 2600 kr, som iofs bara gav 500 miles totalt. Men om jag pytsade upp 900 till hade jag fått en T-klass biljett som gav 3000 miles på väg till ett hägrande FTL och det hade varit ett gjutet alternativ till Ryan Scare, med tanke på att familjen åker. Men nu 500 miles, nja. Kollar nog AB, BA eller någon annan som har ett bra pris om man bokar i tid så man slipper FR.

Nu när intjäningarna på billiga biljetter har sänkts så känns ju SAS EuroBonus som ett vettigt program för den som flyger mycket i Lufthansa Economy. Å andra sidan misstänker jag att "de mindre värdiga" Senator medlemmarna kommer att gå över till lättare program så som Turkish, Aegean, Asiana eller United.

Jag tror att SAS conrflakespaket EBG hör mer till "de mindre värdiga" än vad Uniteds motsvarighet gör!

Det är redan idag lättare att nå EBG än UA Gold. Ännu större blir skillnaden nästa år när UA inför spenderingskrav.

Personligen är jag övertygad om att det är både ett vettigare och betydligt mer logiskt val för en Senator som vill överge LH att gå över till United MP långt före SAS EB. Hur ofta hamnar en tysk (eller europeer generellt) ombord på ett SAS-flyg?

Jag ser personligen inte sådär supermycket anledning att överge LH av just dom här skälen. Har man i stort sett slutat åka ekonomi ändå så gör det ju väldigt lite skillnad. Möjligtvis några små skillnader till det bättre, till och med, det får vi väl se i januari.

Jag tror att SAS conrflakespaket EBG hör mer till "de mindre värdiga" än vad Uniteds motsvarighet gör!

Det är redan idag lättare att nå EBG än UA Gold. Ännu större blir skillnaden nästa år när UA inför spenderingskrav.

Ja, UA MP är verkligen inget dåligt alternativ, inte minst för att spenderingskraven inte gäller oss européer.

"The devil's in the details" som man säger, men Jonas C man borde kanske när man lägger ut informationen också lägga med att det finns en del nyheter av positiv karaktär:

Hittills är den positiva nyheten att du får en stjärna på ditt medlemskort.

Lufthansa är duktiga på att eliminera kryphål där det går att tjäna förhållandevis mycket poäng i förhållande till betalning. Först business och nu ekonomi. Jag antar att de räknat på att de vinner på att förlora många av oss som kunder. Lufthansas senaste resultaträkning och deras spariver gör mig dock tveksam till att de verkligen vet vad de håller på med.

Med tanke på att First försvinner från alla B744 och A340-300 år 2015 så försvinner nog de billiga A-biljetterna som ett resultat av den minskade tillgången. Såvida inte Lufthansa bestämmer sig för att sänka A till 150%…

Vilken källa har du att "alla" (ungefär 20) B747-400 blir av med F under 2015?

Toppen