Senaste nytt

Weekend i Bangkok - hotelltips ?

Kan väl tilläggas att Thailand siktar på att införa ETA under sommaren 2025, vilket skulle innebära att man behöver registrera ankomsten digitalt i förväg. Det har dock försenats vid ett tidigare tillfälle och kan mycket väl försenas igen.

Lite OT, men med bara en väska antar jag att Bangkok Airport Rail Link är smidigast för att åka till/från BKK? Måste bara ha cash först, Thai Baht.

Lite OT, men med bara en väska antar jag att Bangkok Airport Rail Link är smidigast för att åka till/från BKK? Måste bara ha cash först, Thai Baht.
Jag brukar ta tåget in till stan, men anländer man väldigt tidigt/sent är det så pass lite trafik att det är smidigare att ta en grab. Har alltid behövt cash till tåget, även i kassan, men eventuellt att det finns nån smidig digital lösning som jag inte känner till.

• Gilla
Reactions: CJR
Kika google maps när du landar hur trafiken ser ut, är det lite trafik vettefan om det är värt att hålla på med tåg.
Men då ska sägas att jag har aldrig åkt tåg utan mest bara kollat på det som alternativ och det skulle sällan lönat sig för mig personligen.

En grab kostar inte jättemycket och det är rätt bekvämt med dörr-till-dörr :)

• Gilla
Reactions: CJR
Är det någon som har erfarenhet av Best Western hotellen i Bangkok? Efter Radissons slakt av medlemsprogrammet håller jag som bäst på och sätter mig in i Best Westerns utbud.

Toppen