Senaste nytt

Watergate - new edition?

Det finns massor med trådar om detta men generellt är konsensus att vatten inte längre ingår.

Kikade lite, men såg bara riktigt gamla trådar, och det var första gången jag råkade ut för det själv. En liten men tråkig detalj tycker jag.

Precis det jag tänkte men pursern vägrar ge mig ett glas. Och jag tänker att det är fel och att det är det minsta en stackars EBG i Go kan förvänta sig.

Många pursrar hittar på egna regler. Har fått betala för flera saker som ingår i plus. Bara betalat och sen skickat in claim och fått tillbaka pengarna samt poäng som kompensation.

Senaste månaderna har jag bett om ett glas vatten några gånger i Go och fått svaret,
vi bjuder på kaffe/te men vi säljer vattenflaskor...

Jo, det har jag också råkat ut för flera gånger...

Har tidigare hört av en purser att de normalt inte ska förvägra en passagerare ett glas vatten, som önskar det.
De ska visserligen först försöka sälja en flaska, men det kan finnas medicinska skäl, till exempel intag av medicin, som gör att alla ska ha rätt till ett glas vatten.

Det är sorgligt att watergate är tillbaka igen men SAS vill kanske tjäna pengar på vatten också såsom flygplatsförsäljning av vatten. Det säger nog en del om kvaliteten på kaffet/te ombord...

Toppen