Senaste nytt

Washington DC samt två dagar i bil med 12-åring

Tack för input. Låter ju som vi tänkt helt rätt där. Gällande Harpers Ferry så har jag satt ut Maryland Heights som intressant. Funkar vandringen med en tolvåring? Menar du riktig fika eller BC-fika (dvs alkohol...).

Haha! En öl kan nog vara trevligt att ta där en fin kväll men jag skulle främst satsa på lite energi i form av bullar (eller varför inte donuts eftersom det är USA) och vatten att dricka, det är inte en jättelång vandring men hyfsat med höjdmeter så lite trött blir man :)

Tror absolut att en 12-åring löser det, även om jag måste erkänna att själva vandringen upp inte är jättespännande förräns man närmar sig toppen, så om din grabb inte tycker det är särskilt kul att traska i skogen kanske det inte är det bästa tipset!

När det gäller att bila så kommer nytt inlägg om det. Måste dricka kaffe först.
Hoppas kafferasten är bra :D!

Tittade på Cherry blossom-prognosen igår och de flesta har runt den 30e som peak, några senare, så ser ju bra ut.

Gällande körningen är tanken nu att ta Skyline Drive söderut ner till Staunton och sova där. Dagen efter kör vi istället väster om I-81 på Route 42 norrut så långt det går och sen 11 och 340 till Harpers Ferry.

Ja det är gångavstånd. Men det är ganska bra drag även i Capital Arena. Gå till informationen och säg att ni är first timers så får grabben diplom :)
Nu har han ju snöat in på hockey igen så nu får jag eventuellt böja mig, de spelar moy Flyers så borde vara ok... Vad är detta med first timers och diplom?

Nu har han ju snöat in på hockey igen så nu får jag eventuellt böja mig, de spelar moy Flyers så borde vara ok... Vad är detta med first timers och diplom?
När ni kommit på arenan så går ni till guest service och säger att ni/grabben är first timers på Washington Capitals. Då kommer han/ ni få ett diplom av dom och där står datum och vilka lag som spelar. Kul grej när man besöker ny arena. Vi fick som svenskar tom nya bättre biljetter av en härlig dam i luckan när vi var där med barnen.

Toppen