Nu är jag inte i DC så ofta längre men vi åker ner och hälsar på min frus brorsa med familj i tid och otid.
Jag skulle försöka bo nere vid the Wharf, Hyatt är min favorit där plus så har de laddare i garaget gratis. Det har alltid varit dyrare att parkera i samma garage via hotellet men då får du in ut möjligheten vilket vi inte behöver.
Många saker har tagits upp. Ta tuben till zoot, promenera bort mot Adams Morgan och fika på Tryst via zoot. Air space museum är kul men när man får åka ut till det riktiga ute vid flygplatsen så känns allt mellanmjölk plötsligt.
Spy museum och Post Museum är ett måste samma med National Museum.
Old Ebbit är stökigt men en institution. DC har sjukt många immigranter från Etiopien så mycket bra etiopiska restauranger. Vi bodde ett stenkast från Mama Ayeshas. Vill ni köra mer amerikanskt så är ett besök på Founding Farmers. Också stökigt och bara turister men kul. Boka bord.
Restaurang gatan är 14 and Q och uppåt.
Tajmar ni körsbären så säger jag grattis, mycket trevligt att strosa omkring runt Tidal Basin. Tror min fru nu när jag tänker efter ska springa Cherry Blossom run där iår med.
När det gäller att bila så kommer nytt inlägg om det. Måste dricka kaffe först.