Senaste nytt

Washington DC samt två dagar i bil med 12-åring

Var i Washington på en dagtur förra månaden när jag bodde i New York för att just "bocka" av en del. Vita huset är verkligen en bara bocka av just nu. Om det är Trumps paranoia el allt byggande som gör att det är sjukt mycket avspärrningar. Så man kommer inte nära alls. Fick zomma fullt på telefonen för att se det själv.

Titta vita huset.

Visa bifogad bild 173168

Närmsta punkt jag kunde hitta. Ser ni den lilla vita pricken längst bort?

Visa bifogad bild 173169
Oj, helt galet! Är detta framsidan vid Lafayette-torget eller ner mot National Mall?

Oj, helt galet! Är detta framsidan vid Lafayette-torget eller ner mot National Mall?
WH3.jpg

International Spy Museum var väldigt bra när vi var där för några år sedan tyckte dottern.

I maj förra året bodde vi på The Morrow Washington DC, Curio Collection by Hilton som var riktigt trevligt och fräscht.

Nu är jag inte i DC så ofta längre men vi åker ner och hälsar på min frus brorsa med familj i tid och otid.

Jag skulle försöka bo nere vid the Wharf, Hyatt är min favorit där plus så har de laddare i garaget gratis. Det har alltid varit dyrare att parkera i samma garage via hotellet men då får du in ut möjligheten vilket vi inte behöver.

Många saker har tagits upp. Ta tuben till zoot, promenera bort mot Adams Morgan och fika på Tryst via zoot. Air space museum är kul men när man får åka ut till det riktiga ute vid flygplatsen så känns allt mellanmjölk plötsligt.

Spy museum och Post Museum är ett måste samma med National Museum.

Old Ebbit är stökigt men en institution. DC har sjukt många immigranter från Etiopien så mycket bra etiopiska restauranger. Vi bodde ett stenkast från Mama Ayeshas. Vill ni köra mer amerikanskt så är ett besök på Founding Farmers. Också stökigt och bara turister men kul. Boka bord.

Restaurang gatan är 14 and Q och uppåt.

Tajmar ni körsbären så säger jag grattis, mycket trevligt att strosa omkring runt Tidal Basin. Tror min fru nu när jag tänker efter ska springa Cherry Blossom run där iår med.

När det gäller att bila så kommer nytt inlägg om det. Måste dricka kaffe först.

Var i huvudstaden en kortis förra året och har väl egentligen inga spännande rekommendationer där men kan däremot instämma i tidigare talares tips om att köra Skyline drive, trevlig tur och eftersom du inte får köra särskilt snabbt kan man faktiskt stanna och ta in en del av utsiktsplatserna med!

Eftersom du också nämner Harpers Ferry antar jag att ni redan har koll på och kanske funderar på den klassiska vandringsturen i närheten, Maryland Heights Trail? Om inte är det starkt rekommenderat, otroligt fin utsikt över "orten" och miljön när man tagit sig upp (säg runt tre timmar tur och retur om man räknar in lite fika och foto-paus!).

Nu är jag inte i DC så ofta längre men vi åker ner och hälsar på min frus brorsa med familj i tid och otid.

Jag skulle försöka bo nere vid the Wharf, Hyatt är min favorit där plus så har de laddare i garaget gratis. Det har alltid varit dyrare att parkera i samma garage via hotellet men då får du in ut möjligheten vilket vi inte behöver.

Många saker har tagits upp. Ta tuben till zoot, promenera bort mot Adams Morgan och fika på Tryst via zoot. Air space museum är kul men när man får åka ut till det riktiga ute vid flygplatsen så känns allt mellanmjölk plötsligt.

Spy museum och Post Museum är ett måste samma med National Museum.

Old Ebbit är stökigt men en institution. DC har sjukt många immigranter från Etiopien så mycket bra etiopiska restauranger. Vi bodde ett stenkast från Mama Ayeshas. Vill ni köra mer amerikanskt så är ett besök på Founding Farmers. Också stökigt och bara turister men kul. Boka bord.

Restaurang gatan är 14 and Q och uppåt.

Tajmar ni körsbären så säger jag grattis, mycket trevligt att strosa omkring runt Tidal Basin. Tror min fru nu när jag tänker efter ska springa Cherry Blossom run där iår med.

När det gäller att bila så kommer nytt inlägg om det. Måste dricka kaffe först.
Grymt! Är Post Museum verkligen något? Tänker att amerikanska postverket oftast får utstå spott och spe (tänk Newman i Seinfeld). Så Udvar-Hazy är så mycket bättre?

Founding Farmers lät gott, har än så länge bara titta på L'Ardente och nu har jag börjat leta Dumpling / Bao-ställen.

Slutet av mars / början av april borde vara krsbär, vi håller tummarna.

Längtar till bilinlägget!

Var i huvudstaden en kortis förra året och har väl egentligen inga spännande rekommendationer där men kan däremot instämma i tidigare talares tips om att köra Skyline drive, trevlig tur och eftersom du inte får köra särskilt snabbt kan man faktiskt stanna och ta in en del av utsiktsplatserna med!

Eftersom du också nämner Harpers Ferry antar jag att ni redan har koll på och kanske funderar på den klassiska vandringsturen i närheten, Maryland Heights Trail? Om inte är det starkt rekommenderat, otroligt fin utsikt över "orten" och miljön när man tagit sig upp (säg runt tre timmar tur och retur om man räknar in lite fika och foto-paus!).
Tack för input. Låter ju som vi tänkt helt rätt där. Gällande Harpers Ferry så har jag satt ut Maryland Heights som intressant. Funkar vandringen med en tolvåring? Menar du riktig fika eller BC-fika (dvs alkohol...).

När det gäller mat kan jag rekommendera L'Ardente, som jag tycker är mycket bra.
Gillar man BBQ, så finns 2 fifty Texas BBQ, som är bra.

Toppen