Senaste nytt

Vinner "Status" över att bo trevligt ?

Kanske ska tillägga att jag tidigare samlat poäng på HH, Best western och Choice. Men mest tillbaka tycker jag ändå man får genom Hotels.com
Visst du får inte rumsuppgraderingar, men att kunna välja frinätter utan att vara bunden till en viss kedja är riktigt trevligt.

Erkänner direkt, jag tillhör statusjägarna:oops: Glud på Marriott sedan 4-5 år, Platinum på Accor, kommer att tappa det. Har mest jobbrelaterade resor. Men förutom loungetillgång och eventuella uppgraderingar finns det ytterligare några fördelar. När jag t ex haft en Marriottbokning i Bangkok eller Hong Kong och dykt upp redan kl 9 på morgonen brukar det inte vara några problem att få sitt rum. När flyget går runt midnatt är extended check out till 18 också bra att ha.

I jobbet jagar jag bara status. Privat bokar jag det som lockar.
Får en del fördelar oftast och tycker absolut det är värt det :)

Jag har huvuddelen av mina 200 hotellnätter i Stockholm och jag har valt hotell (Hilton & Marriott) enbart på att jag vill tjäna poäng som jag sedan kan använda tillsammans med min status för att få frinätter och uppgraderingar när jag reser privat.
Nackdelen som jag har märkt är att när man sedan bokar hotell på semestern så kanske man missar några riktiga pärlor och istället bor på ett hotell där man har frinätter.

Man missar några riktiga pärlor och istället bor på ett hotell där man har frinätter.
Men det är ju ej heller att förakta att man inte behöver lägga pengar på boendet utan kan spara dem eller lägga dem på något roligare. (alternativt: "why not both".)

Jag kan känna igen mig...

Håller mig troget till Club Carlson. Både för att upprätthålla CCG men även för att att statusen i princip alltid ger mig recognition. Var jag än reser försöker jag hitta ett CC. Ibland, eller ofta, utgör CC-utbudet basen för resvalet.

Har alltid haft Accor som andraval. Nyss testade jag för första gången att bo på ett av deras "Selection"-hotell. Icke helt anslutna, men associerade. Blev positivt överraskad.

Summering: Jag vill välkomnas som en prioriterad gäst. Och det kan jag ibland sakna på fristående hotell eller på hotell där jag saknar status.

Ar Hyatt-lojalist och forsoker alltid boka dessa bade i tjansten och privat. Det hander till och med att vi privat valjer resmal baserat pa var det finns bra Hyatt-hotell.

Jag har ännu inte börjat resa tillräckligt för att kunna nå någon status. Men när jag väl reser värdesätter jag enormt att kunna få tidig check-in och sen check-out. Det är väll en av de främsta anledningarna till att få status.

Jag tror det beror på vart/hur man reser.

Jag själv körde Scandic väldigt hårt första 5 åren då jag reste mest i norden, dock märkte jag som många här skriver att hotellen blev ganska tråkiga och jag kunde bara bo i Norden med mina Scandic poäng. Jag hoppade då över till hotel.com samtidigt som jag började resa mer internationellt och körde det i 3-4 år, nu kunde jag använda mina rewards på semestern oavsett om det blev Thailand eller USA och samtidigt få cashback. Nu saknade jag dock statusen och som någon skriver kom man med flyget 09,00 fick man inget rum via ”expedia” utan fick vänta i lobbyn. Man får ingen rums uppgradering. Vist man får ta av några tusen på priset beroende på hur du bor men vill man bo lyxigt/resort är det dyrt ändå iom att man bara kan använda 1natt/natt med hotels reward. Jag har nu hoppat tillbaka till en kedja och försöker maxa så mycket jag kan med dem och använda hotel.com som backup.

Min slutsats är att om man reser i norden ska man köra hotels.com för då kan man använda rewards på semestern worldwide. Reser man internationellt gynnar det sig att hålla sig till en kedja.

Liten update, jag bor alltid bra, men håller mig oftast inom mina kedjor....

Jag kör Club Carlson fortsatt i Norden nu sedan Hilton stängt i Köpenhamn.
Har bokat 30+ frinätter för årets points under året, så nog tycker jag Club Carlson och Hilton funkar bra....
Det finns säkert bättre program men jag är nöjd såhär långt :)

Jag tror det beror på vart/hur man reser.

Jag själv körde Scandic väldigt hårt första 5 åren då jag reste mest i norden, dock märkte jag som många här skriver att hotellen blev ganska tråkiga och jag kunde bara bo i Norden med mina Scandic poäng. Jag hoppade då över till hotel.com samtidigt som jag började resa mer internationellt och körde det i 3-4 år, nu kunde jag använda mina rewards på semestern oavsett om det blev Thailand eller USA och samtidigt få cashback. Nu saknade jag dock statusen och som någon skriver kom man med flyget 09,00 fick man inget rum via ”expedia” utan fick vänta i lobbyn. Man får ingen rums uppgradering. Vist man får ta av några tusen på priset beroende på hur du bor men vill man bo lyxigt/resort är det dyrt ändå iom att man bara kan använda 1natt/natt med hotels reward. Jag har nu hoppat tillbaka till en kedja och försöker maxa så mycket jag kan med dem och använda hotel.com som backup.

Min slutsats är att om man reser i norden ska man köra hotels.com för då kan man använda rewards på semestern worldwide. Reser man internationellt gynnar det sig att hålla sig till en kedja.

Toppen