Jag tror det beror på vart/hur man reser.
Jag själv körde Scandic väldigt hårt första 5 åren då jag reste mest i norden, dock märkte jag som många här skriver att hotellen blev ganska tråkiga och jag kunde bara bo i Norden med mina Scandic poäng. Jag hoppade då över till hotel.com samtidigt som jag började resa mer internationellt och körde det i 3-4 år, nu kunde jag använda mina rewards på semestern oavsett om det blev Thailand eller USA och samtidigt få cashback. Nu saknade jag dock statusen och som någon skriver kom man med flyget 09,00 fick man inget rum via ”expedia” utan fick vänta i lobbyn. Man får ingen rums uppgradering. Vist man får ta av några tusen på priset beroende på hur du bor men vill man bo lyxigt/resort är det dyrt ändå iom att man bara kan använda 1natt/natt med hotels reward. Jag har nu hoppat tillbaka till en kedja och försöker maxa så mycket jag kan med dem och använda hotel.com som backup.
Min slutsats är att om man reser i norden ska man köra hotels.com för då kan man använda rewards på semestern worldwide. Reser man internationellt gynnar det sig att hålla sig till en kedja.