Senaste nytt

Vinner "Status" över att bo trevligt ?

Voyageur

Medlem
Tycker en flexibel kombination är att boka inom en grupp där man har status och med de märken/nivåer som erbjuder samtidigt den nivå man efterfrågar. Erbjuder inte din nuvarande allians det kanske det vore bättre att byta till annan allians med större möjligheter. Är ju trotts allt trevligt när poängen trillar in och blir gratis nätter.
 

Morgan

Medlem
För mig är trevligt hotell, Hotels.com welcome rewards och 5% cash back via refunder bättre än att statusjaga.
 

Svenska73

Medlem
Struntar i status. Däremot så är jag lojal vissa hotell i vissa städer (tex New York Palace i NYC) där jag blir uppgraderad varje gång och är tjingeling med hotellpersonalen. När jag hade status på SPG och Hilton så tyckte jag inte att det gav något nämnvärt...
 

Morgan

Medlem
Samma här, men vad är 5% cashback via refunder?
Blir du medlem hos refunder.se och klickar dig in på hotels.com (och andra nätbutiker) via dem så får du 5% cashback (delar av deras affiliateersättning). SAS.se ger tex 45 kr/bokning.

Bonusbay.se ska funka likadant, men har ej provat.
 
M

Monkey_Class

Guest
Jag väljer hotel efter:

1) Läget. Jag har alldeles för många timmar i asiatiska taxibilar/minibussar fram och tillbaka till fabrik för att uppskatta det längre.
2) Trivseln på rummet och hotellet. Älskar "gamla" Four Points i Shenzhen - hela hotellet är så genomtänkt när det gäller färg- och ljussättning. Från lobby till muggen på rummet. restaurangen "The Grill and Bar" matchar atmosfären super med deras "x-asia" .
3) Området.
4) Lounge (om jag har status)
5) Pris
6) Kedja

Kan jag få allt så är det super (vilket jag får i regel). Det jag gillar med status är utöver lounge accessen för familjens del. De känner sig så lyxiga när de får svit, lounge, vin på rum, butler, pressing osv osv. Vilket de är mer än värda med tanke på hur mycket de ställer upp för att jag skall kunna resa och utföra mitt jobb.
 

Hall

Medlem
Struntar helt i status då jag gillar framförallt små boutique hotell som inte är med i stora kedjor, de flesta har fem stjärnor.
Det kryper i mig om jag bokas in i stora Hiltonklumpar.

Om jag har bott på hotellet förut och skall boka igen så försöker jag komma ihåg hur ljudnivån var från hiss och ventilation samt om det gick lätt att komma ner i rätt rumstemperatur.

Alltid bokat via hotels.com med welcome rewards och refunder (tidigare fick jag 7-10% via Eurocard men de la av med sin cashback2u).
 

JohnR

Medlem
Jag bokar också oftast små boutique hotell. Oftast mycket trevligare bemötande och högre kvalité på rum.
 

rvarttinen

Medlem
Kollar oftast först på SPG och SLH (små boutique hotell), och i förekommande fall Accor, om de har något bra hotell att bo på destinatinen. Ibland så har det visat sig vara andra hotell som varit bättre och då har valet fallit på dessa. T.ex. så har vi bott på en Constance resort tre gånger och de ingår inte i något program ... summa summarum; jag jagar inte status, ibland ... :)
 
Toppen