Senaste nytt

Vill resa i arbetet - vilket yrke?

Gränserna är säkert olika och beror på preferenser och resmål. Förstår ni som åker long-haul att det är krävande. Själv har jag ett mer städat resschema med runt 30-40 resdagar och de flesta till Nice. Nu under hösten kan jag dessutom bo på lite bättre hotell då priserna sjunker samt att vädret är fortfarande bra så jag tycker det är ganska skönt att åka ner men jag har en bra arbetsgivare som också tillåter att jag får ha en hyrbil medans jag är där så jag kan åka runt lite om jag hinner på kvällarna. Naturligtvis långt ifrån 150 nätter per år.

Det är har diskuterats en del fram och åter på forumet och jag tror nästan alla skulle tycka att för mycket resa per år skulle inte vara roligt, men vart anser ni som reser mycket att "gränsen" går? Börjar det bli mycket efter 50 resdagar per år? 100? 200?

Vi vanliga bönder som sitter på kontoret några minuters resväg från hemmet ser bara fräsiga lounge-bilder och utsikter från maffiga mötesrum på Manhattan till morgonkaffet, utan att förstå den uppoffring och den mentala påfrestningen som kommer med mycket resande i tjänsten.

Det är har diskuterats en del fram och åter på forumet och jag tror nästan alla skulle tycka att för mycket resa per år skulle inte vara roligt, men vart anser ni som reser mycket att "gränsen" går? Börjar det bli mycket efter 50 resdagar per år? 100? 200?

Vi vanliga bönder som sitter på kontoret några minuters resväg från hemmet ser bara fräsiga lounge-bilder och utsikter från maffiga mötesrum på Manhattan till morgonkaffet, utan att förstå den uppoffring och den mentala påfrestningen som kommer med mycket resande i tjänsten.

Jag skulle säga att någonstans vid 50-75 börjar det kännas såpass mycket att man behöver göra betydande ingrepp i privatlivet.

Toppen