Senaste nytt

Vill resa i arbetet - vilket yrke?

Trivs du med försäljning så fortsätt på det spåret. Kan du visa upp goda försäljningsresultat så borde det inte allt för svårt för dig att landa en tjänst som resande AM. Ställ dock in förväntningarna rätt, vi snackar nog om SJ till Eskilstuna snarare än SAS i C till New York.

Jo, jag har noterat att icke-singlar och framförallt föräldrar övervägande fördrar att spendera tid med respektive/familjen - rimligt!
Det handlar inte bara om att föredra. Om man reser väldigt mycket i tjänsten kommer man oftast till en gräns där man måste göra ett val. Själv gjorde jag fram till för 2 år sen ca 150 resdagar om året. Orimligt med familj hemma.
Det kan vara bra att tänka på när man gör ett karriärval för framtiden.

Hej alla,

Har hela mitt liv älskat att resa och se mig om i världen, även om det inte nödvändigtvis behöver innebära att semestra. Står nu i ett läge där jag funderar på att helt enkelt välja ett yrke vilket medför mycket resande för mig. Har tidigare i mitt yrkesliv jobbat inom väldigt olika branscher.

Jobbade som säljare på ett svenskt telekom-bolag under cirka 5 år med väldigt bra resultat, dock var arbetet via telefon och inkommande samtal.

Vad jobbar du som, och har du tips om något yrke som är relativt enkelt att jobba sig till, samt medför mycket resande. Berätta gärna om ert jobb :)

Läkare och jobba för diverse online appar som ger vård. Du behöver inte vara i Sveriga och
kan resa när/var du vill.

Det är väll så att vi som inte flyger i jobber ser det som en dröm att få göra det.
Och dom som flyger i jobbet ser hellre att vara hemma och inte flyga.

Fick förut ett erbjudande som Technical Baker på en stort bagerimaskin tillverkare. Vilket skulle innebära en del flygande.
Såg det som väldigt spännande och roligt.
Men som det mesta, när något blir ett måste så är det inte lika roligt.

Det handlar inte bara om att föredra. Om man reser väldigt mycket i tjänsten kommer man oftast till en gräns där man måste göra ett val. Själv gjorde jag fram till för 2 år sen ca 150 resdagar om året. Orimligt med familj hemma.
Det kan vara bra att tänka på när man gör ett karriärval för framtiden.
Ja absolut, förstår det. 150 resdagar är inte att skämta bort. Förstår att det tär på familjen.

Toppen