Senaste nytt

Vilket hotellprogram är bäst inom Skandinavien?

Jag kör Scandic och är nog en av få som gillar deras nya (nåja) bonusprogram. Bor ca 20 nätter/år och är nu level 3 vilket ger mig 100kr i kupong /natt samt uppgradering vilket jag nästan alltid fått (ibland även till sviten :)). Har senaste året bott ca 35 nätter och kanske kan nå Top level… Funderar lite på om det är värt att styra alla kommande vistelser till Scandic för att få Top Level...

Jag kör Scandic och är nog en av få som gillar deras nya (nåja) bonusprogram. Bor ca 20 nätter/år och är nu level 3 vilket ger mig 100kr i kupong /natt samt uppgradering vilket jag nästan alltid fått (ibland även till sviten :)). Har senaste året bott ca 35 nätter och kanske kan nå Top level… Funderar lite på om det är värt att styra alla kommande vistelser till Scandic för att få Top Level...

Hur lyckas du få till en uppgradering "nästan alltid" som level 3? Jag bor 2 nätter i veckan och har iprincip aldrig blivit uppgraderad som level 3?

Hur lyckas du få till en uppgradering "nästan alltid" som level 3? Jag bor 2 nätter i veckan och har iprincip aldrig blivit uppgraderad som level 3?

Scandic gillar väl mig :p Nej, men bra fråga. Ingen aning faktiskt. Har dock haft "skräckexempel" också när man vid incheckning frågat om jag vill ha ett bättre rum mot betalning...

Hur gör ni för att få nätterna reggade på er när en resebyrå bokar platserna?
Eller går det inte att registrera dom då på ens egen status?
Är bokad framöver på Scanic

Hur gör ni för att få nätterna reggade på er när en resebyrå bokar platserna?
Eller går det inte att registrera dom då på ens egen status?
Är bokad framöver på Scanic
Det är nu du hemma framför spegeln tränar in hälsningsfrasen:
Hej hej, mitt namn är Andreas Ekman, jag har Scandic Friendsnummer {OHEMULT LÅNG SIFFERKOMBINATION - som du nu lär dig utantill}
och jag skulle vilja checka in. Ligger mitt medlemsnummer inlagt i bokningen???

Jag bokar via HRG på jobbet. Där kan jag ange i min profil vilka program jag är medlem i. Fungerar smidigt.
Eftersom det bara är fåtal gånger just nu jag ska boka så måste jag ringa in till resebyrån som gör alla bokningar.

Det är nu du hemma framför spegeln tränar in hälsningsfrasen:
Hej hej, mitt namn är Andreas Ekman, jag har Scandic Friendsnummer {OHEMULT LÅNG SIFFERKOMBINATION - som du nu lär dig utantill}
och jag skulle vilja checka in. Ligger mitt medlemsnummer inlagt i bokningen???
Hahaha :D
Jupp får bli så :)

En fördel med Scandic är att de börjar servera frukosten vid klockan 06.00 på vardagarna på vissa av hotellen
Europa i Göteborg, Swania i Trollhättan serverar från 06.00 Scandic Luleå 06.15
Fick en inbjudan att vara med på en kundundersökning om Scandic på Continental nu på onsdag kväll ersättning en frinatt på Scandic undersökningen skulle ta 1,5 timme, är tyvärr borta på jobb.

Kanske är uppenbart, och anledningen till att inget nämnt det än i den här tråden - men here it goes:

Ett alternativ till Scandic/BW/Nordic Choice/Elite är såklart att boka genom Hotels.com eller liknande, även om jag förstår att det inte är ett regelrätt "hotellprogram". Uppgraderingar och restaurangcheckar kan man ju glömma, men man blir ju garanterad: var 10e natt gratis (förenklat), konkurrenskraftigt pris, specialerbjudanden och framförallt blir man ju heller inte bunden till att använda förmånerna inom Norden.

Var 10e natt gratis är inte så imponerande dock. Räknar med att i andra hotellprogram får jag en gratis natt om inte varje natt så varannan jag bor på hotellen.
Man måste kunna sina program ruggit väl och även sina redemptions :)

Kanske är uppenbart, och anledningen till att inget nämnt det än i den här tråden - men here it goes:

Ett alternativ till Scandic/BW/Nordic Choice/Elite är såklart att boka genom Hotels.com eller liknande, även om jag förstår att det inte är ett regelrätt "hotellprogram". Uppgraderingar och restaurangcheckar kan man ju glömma, men man blir ju garanterad: var 10e natt gratis (förenklat), konkurrenskraftigt pris, specialerbjudanden och framförallt blir man ju heller inte bunden till att använda förmånerna inom Norden.

Toppen