Senaste nytt

Vilket hotellprogram är bäst inom Skandinavien?

Vet du var i Sverige? Påverkar ju tillgången på kedjor rätt ordentligt, och vet du det i förväg blir det enklare.

Vad är du ute efter? Status och uppgraderingar, eller frinätter? Inrikes eller utrikes?
I dagsläget vet jag inte mer än att det blir ca 10 dagar i Göteborg inom någon månad
Sen vet jag inte mer än att det kommer vara övernattningar några dagar per månad i Sverige.
Har inga exakta platser i dagsläget.

Tänker mig mest att mitt "samlande" ska generera något för mig när jag är på plats, bättre rum m.m.
Inte så mycket frinätter i dagsläget.

När vi väl reser utrikes så bokar vi inte för att samla status då vi bara åker utrikes ca 1 gång per år.

Jag bokar Scandic och har deras bonusprogram, får nu 100kronors voucher vid incheckningen att äta för eller handla i receptionen, är sk. 3 floor
Frukost ingår alltid på Scandic, oftast lätt att parkera bilen, har många hotell i Sverige och för din del många hotell på flera platser i Göteborg.
Blir oftast uppgraderad till ett bättre rum än vad jag bokat, men det är ingen större skillnad på rummen om man skall vara ärlig och det skall man ju vara.

Scandic ingår väl fortfarande i Amex Platinum? Hur är det med Nordic Choice?
Det kan ju vara en idé att skaffa Platinum utan avgift i 3 månader och få status på någon/några av hotellkedjorna för att kick starta hotellvistelserna.

De stora programmen då är väl scandic och Nordic choice. Min egen favorit för inrikes stays är egentligen elite, men de har lite mindre täckning, å andra sidan tycker jag de håller en genomsnittlig högre klass än de andra. Har även haft betydligt högre upgrade successes rate på elite än på nordic choice, ingen erfarenhet av scandic i den frågan.

Alla har nackdelen att de bara finns i Sverige/norden. Men om det är där som är målet då räcker det ju bra :)

25 nätter till gold på elite. 30 på nordic choice, men där kan du köpa dig lite nätter genom att skaffa ett mastercard. Scandic bara 15 (men jag vet inte hur mycket det betalar sig där).

Best Western eller Radisson om du vill använda poängen utomlands.
Det är ganska simpelt faktiskt. Inget av de nordiska bolagen så som scandic, elite och choice har tillräckligt bra täckning utomlands för redemption.
Best Western är lätt att matcha till sig status hos och få restaurangcheck osv.

Best Western eller Radisson om du vill använda poängen utomlands.
Det är ganska simpelt faktiskt. Inget av de nordiska bolagen så som scandic, elite och choice har tillräckligt bra täckning utomlands för redemption.
Best Western är lätt att matcha till sig status hos och få restaurangcheck osv.
Problemet med Radisson är deras usla täckning i Sverige. Finns väl bara Stockholm, Göteborg, Uppsala, Malmö och Helsingborg. Så det gäller att veta att det är just de städerna man ska till (särskilt om man redan bor i en av dem och får räkna bort den). Och bor man inte där rätt mycket så är ju status meningslös även om man kan få den enklast genom aktie köp.

Jag har ingen riktig uppfattning på hur bw står sig där?

Radisson är ju lätt att få status med statusmatch mot Eurobonus status.
Best Western finns överallt. Inga konstigheter.
Nu bor jag bara på ställen i Sverige där Radisson finns och så även i Danmark. Så inga större problem för mig även om jag håller liv i 4 hotellprogram där jag faktiskt tjänar in högsta status iår på samtliga utom ett.....

Problemet med Radisson är deras usla täckning i Sverige. Finns väl bara Stockholm, Göteborg, Uppsala, Malmö och Helsingborg. Så det gäller att veta att det är just de städerna man ska till (särskilt om man redan bor i en av dem och får räkna bort den). Och bor man inte där rätt mycket så är ju status meningslös även om man kan få den enklast genom aktie köp.

Jag har ingen riktig uppfattning på hur bw står sig där?

Radisson är ju lätt att få status med statusmatch mot Eurobonus status.
Best Western finns överallt. Inga konstigheter.
Nu bor jag bara på ställen i Sverige där Radisson finns och så även i Danmark. Så inga större problem för mig även om jag håller liv i 4 hotellprogram där jag faktiskt tjänar in högsta status iår på samtliga utom ett.....
Absolut, men stays utanför Sverige var ju inte direkt applicerbart på frågan :p (även om det är ungefär så jag bor själv också, men klarar bara max nivå i 2 program och mellan nivån i 1)

Jag trodde status match från eurobonus var nedlagd, men om så inte är fallet så fungerar ju det också som ett alternativ till aktier för att komma igång med status snabbt.

Inte varit något problem för mina polare som mailat dem och fått det. Om det sedan är officiellt vet jag ej :/
Nej det var inget specifierat men det är mina närområden arbetsmässigt. Det finns ju många olika Best Western i GBG och 2 Radisson om man vill byta lite under de 10 dagarna men endå få poängen i samma pott :)

Absolut, men stays utanför Sverige var ju inte direkt applicerbart på frågan :p (även om det är ungefär så jag bor själv också, men klarar bara max nivå i 2 program och mellan nivån i 1)

Jag trodde status match från eurobonus var nedlagd, men om så inte är fallet så fungerar ju det också som ett alternativ till aktier för att komma igång med status snabbt.

Toppen