Senaste nytt

Vilket hotellprogram är bäst inom Skandinavien?

Kortet i sig är dock sämre än Coop Medmera Mer, men gratis år 1 och så länge man är Guld. Så jag har kvar kortet så länge jag är guld, då de extra 10 nätter är en skön skjuts på vägen. Vill de ha betalt av mig för kortet, så tackar jag för mig.
Går att räkna på det. Redan innan du når guld så kan årsavgiften räknas hem i form av restaurangcheckar, förutsatt att man har nytta av dem.

Jag kör på Elite och Nordic Choice. Gillar Elite bäst och bor där minst 25 nätter per år så att jag behåller svart nivå. Tycker att Elitehotellen generellt håller en jämn och hög klass. I år är jag nära Elite nivå (55 nätter/år), får se om jag hinner i mål innan 31/12. Blir nästan alltid uppgraderad med svart nivå på Elite, och 100 kr/natt i restaurangcheck. Elite erbjuder också en fin double dip: 200-400 poäng per natt beroende på nivå (svart 300p) och dessutom 300 p/natt till Eurobonus. Nordic Choice är mitt andrahandsalternativ. Ser till att ha minst tio nätter där per år för att nå Silver. Hyggliga förmåner efter bara tio nätter - 75 spänn restaurangcheck och uppgradering.

En fråga enligt tabellerna som bifogades.
Hur funkar dubbla bonuspoängen som förmån?
Får man dubblade poäng var 8e natt eller hur menar de?

En fråga enligt tabellerna som bifogades.
Hur funkar dubbla bonuspoängen som förmån?
Får man dubblade poäng var 8e natt eller hur menar de?

Menar du tabellerna i inlägg #6? Det var klipp från Choice förmåner och Scandic. Choice ger möjlighet att få dubbla bonuspoäng var 10 eller 8 natt. Exempel guld:

GOLD

Jo man jag undrar om alla intjänade poäng under de 8a nätterna dubblas eller bara den enskilda 8e natten?
Bara den natten som är den 8e. Så då gäller det att ha koll så att man inte bokar en billig då.
Som Guld är det mycket bättre att välja +20% istället för förmåner. Inför att de gör poänguttag ändrar du dig till uppgradering vid poänguttag.

Verkar som det är dåligt med Choice hotell i Danmark och eftersom min nya tjänst mest innebär resor och 4-5 nätter i veckan på hotell där så undrar jag om det faktiskt är värt att satsa på något annat än Scandic eller BW.
Scandic ger ju restaurangcheck och det är ju en bonus medans BW inte ger något extra alls i Danmark som jag förstår.
Hilton finns ju bara 1 hotell och Radisson gruppen har 7 stycken tror jag. Inte mycket att välja på som jag ser det!
Några andra tips från personer som reser mycket i Danmark?

Bonusnätter:
Scandic: 10 000-50 000p per natt. Påtagligt många lite finare hotell kostar 40 000p
BW: 16 000-32 000p per natt. De flesta vanliga hotell 20-25000p
Choice: 10 000-20 000p per natt beroende på veckodag eller helg. Lätt att få även fina hotell för 10 000p.
Elite: 10 000p i standardrum på alla hotell. Högre rumsklass kan köpas upp till 30 000p för svit.

Tyvärr har ju Choice gjort om sitt system för bonusnätter. Nu kan en natt på Clarion Sign kosta 35000p på helgen, om du har otur. Det går att hitta billiga hotell för 10000p men aldrig de finare. Var otroligt mycket bättre förr när det alltid var 10000p för en helgnatt oavsett hotell i hela norden.

Jag frågar experterna.
Jag har ingen koll på hotell programmen.
Jag ska inom någon månad troligen tillbringa ca 10 nätter i Göteborg för jobb.
Senare under året kommer det troligen bli mer övernattningar i Sverige i första hand.

Vad skulle ni föreslå att jag "styr" mina nätter och ev skapar medlemskap och samlar?

Jag vet inte exakt hur mycket det kommer bli under året/åren men skulle tro några dagar per månad.

Jag frågar experterna.
Jag har ingen koll på hotell programmen.
Jag ska inom någon månad troligen tillbringa ca 10 nätter i Göteborg för jobb.
Senare under året kommer det troligen bli mer övernattningar i Sverige i första hand.

Vad skulle ni föreslå att jag "styr" mina nätter och ev skapar medlemskap och samlar?

Jag vet inte exakt hur mycket det kommer bli under året/åren men skulle tro några dagar per månad.

Vet du var i Sverige? Påverkar ju tillgången på kedjor rätt ordentligt, och vet du det i förväg blir det enklare.

Vad är du ute efter? Status och uppgraderingar, eller frinätter? Inrikes eller utrikes?

Toppen