Senaste nytt

Vilket Hilton hotell rekommenderas i New York?

Maja

Medlem
Jag är styrelsemedlem i en idrottsförening så jag borde ha all rätt att använda MVP, men frågan är hur jag på ett trovärdigt sätt kan intyga det... det blir väl till att beställa några gratisvisitkort på nätet och se till att det står något på engelska.
Sitter och funderar på exakt samma sak. När jag bokade sist med MVP-raten bodde jag på HGI Central Park South och då var det ingen som överhuvudtaget brydde sig. Hade laddat med visitkort, medlemskort, utdrag från webbsidan med medlemsuppgifterna etc.

Frågan är bara hur man påvisar sitt medlemsskap i Sverige så att de förstår om de faktiskt efterfrågar något bevis? Eller ska man bara gilla läget och anmäla sig till USGA och betala $20. Klurar vidare ett tag till.
 

FFlash

Medlem
Skulle rapportera från Hilton Fashion District som diskuterades förra veckan. Stannade där nyss.

Rekommenderar inte denna hotel.

Bokade billigaste queen, fick ingen uppgradering som Diamond, nada. 4 våning mot gatan och rummet var liten och noisy. Inga gåvor, ingen lounge, slitet rum.

Enda positiva var Deli-kupongen på 12,5$. Som Diamond fick jag full breakfast kupong, men nämnde att jag kommer att åka innan frukost så fixade de delikupongen hos Sunac som ligger bakom hörnet, öppet 24h.
 

Maja

Medlem
Tråkigt att @FFlash fick en så negativ upplevelse av Hilton Fashion District.

Jag spenderade 6 nätter där i mitten på februari och är nöjd för priset jag betalade ($94+tax/natt).

De hälsade mig varmt välkommen som Diamond, två vattenflaskor, förbereda frukostkuponger som jag lätt fick byta ut mot delikuponger.

Hade ett rum på 20:e våningen och visst det var inget överdådigt rum men tyst och inte särskilt slitet heller. Bra fart på WiFi och kod till premium WiFi fick jag med nyckeln när jag checkade in. Provade även frukosten i restaurangen en dag och det var en buffé med några varma rätter, frukt, yoghurt, flingor, bröd etc. Dricksen ingick i vouchern vilket jag tycker är himla bra att det tom står utskrivet på lappen. Gillade läget så jag kan mycket väl tänka mig att återkomma om priset är det rätta.
 

Steve

Medlem
Var själv inte helt nöjd med Fashion District så nu blir det att testa The Renwick och Conrad vid nästa veckas resa till New York. Ser extra mycket fram emot The Renwick.
 

Maja

Medlem
@Steve I min bok är The Renwick och Conrad dock inte alls i samma liga som Fashion District och att jämförelsen då inte blir rättvis. Hoppas du får en trevlig vistelse på båda hotellen. Skulle gärna testa dem, men de ligger inte inom mitt prissegment inför sommarens trip med maken och dottern.

Någon som har bott på HGI New York/Midtown Park Ave eller HGI New York/West 35th Street? Någon som råkar ha bott på båda och kan göra en jämförelse? Vilken är att föredra?
 
Toppen