Senaste nytt

Vilket Hilton hotell rekommenderas i New York?

Maja

Medlem
Kan tipsa alla som letar boende i NY under tiden from nu till 31/3 är att kolla in vilket pris du får om du bokar dealen via Travelzoo.com för Hilton Fashion District (Hilton New York Fashion District | Travelzoo och sedan bokar MVP-raten hos Hilton och lägger in om Best Price Guarantee. De nekade mig första vändan men när jag påpekade att raten var publik på ett namngivet hotell och att du inte behöver vara medlem för att boka fick jag igenom den.

Varför MVP-raten undrar du kanske? För att den var avbokningsbar till 2 dygn innan incheckning, precis som villkoren för Travelzoo-dealen.

Har också läst en del om frukosten på ovan nämnda hotell och blir givetvis väldigt nyfiken på vad som erbjuds där. @Steve Var ni nöjda med utbudet från delin? @Avgeek När ska du åka dit? Även om du fick ner din rate till $99+tax/natt så kan det vara värt att boka om och köra BPG då det blev $74,25+tax/natt. :) Avboka dock inget innan du fått igenom detta såklart! :)
 

RickardG

Medlem
Tips på vilket område (och hotell) ett par som vill turista runt rekommenderas att bo i? Det gäller 4-5 nätter.
Som @Agö säger är det viktigt att veta vilken budget ni har, men jag rekommenderar att ni håller er nära Times Square 42nd av den enkla anledningen att ni kommer åka mycket tunnelbana och därifrån kan ni hoppa på B,D,F,M,N,Q,R,W,1,2,3 och 7 och ni tar snabbt både norrut och söderut.
 

Teddulin

Medlem
Jag bodde på Mandarin Oriental 12-15/1. Fräscht hotell på alla sätt med schysst swimmingpool på 36:e våningen. Är man inte beredd att lägga ca 7000 sek per natt så finns det många andra bra hotell (så överdrivet fantastiskt var det inte).
 

Agö

Medlem
Jag bodde på Mandarin Oriental 12-15/1. Fräscht hotell på alla sätt med schysst swimmingpool på 36:e våningen. Är man inte beredd att lägga ca 7000 sek per natt så finns det många andra bra hotell (så överdrivet fantastiskt var det inte).
Nej, det är väl det. Pris/kvalitet i NYC är ju inte direkt den bästa och är man van vid asiatisk kvalitet och service blir man besviken.
 

SASmackan

Medlem
Förra gången vi bodde vi på Hotel Hugo i Soho/Tribeca. Väldigt trevligt hotell med en magisk rooftop-bar med utsikt över Hudson River och Freedom Tower. Läget kanske lite off, men väldigt lugnt och städat. Hotellet lite artsy och nästan helt nytt.
 

Maja

Medlem
@Ludvig Skalme Vilka datum är ni där? Vad är det ni vill se och göra? Närhet till t-banan är viktig, men personligen skulle jag inte söka mig till Times Square-området om ni inte tänker se väldigt många Broadwayshower.

Residence vid Central Park, Central Park Hotels | Residence Inn New York Manhattan gillade jag för utsikten. Frukosten var bra när jag bodde där för något år sedan och sen gillade jag läget väldigt mycket.

Billigare är oftast Hilton Garden inn Central Park south, dock försvinner utsikten från detta hotell.
 
En viktig bit är förstås din budget. Annars rekommenderar jag Mandarin Oriental.

Jo den delen missade jag. Det du rekommenderade var lite över budget just denna resa. Men vilket hotell! Hade räknat med max 3000 natten ungefär.
Som @Agö säger är det viktigt att veta vilken budget ni har, men jag rekommenderar att ni håller er nära Times Square 42nd av den enkla anledningen att ni kommer åka mycket tunnelbana och därifrån kan ni hoppa på B,D,F,M,N,Q,R,W,1,2,3 och 7 och ni tar snabbt både norrut och söderut.

Okej, tack för tipset. Ska kika i det området, vi har räknat med att åka en del tunnelbana!

@Ludvig Skalme Vilka datum är ni där? Vad är det ni vill se och göra? Närhet till t-banan är viktig, men personligen skulle jag inte söka mig till Times Square-området om ni inte tänker se väldigt många Broadwayshower.

Residence vid Central Park, Central Park Hotels | Residence Inn New York Manhattan gillade jag för utsikten. Frukosten var bra när jag bodde där för något år sedan och sen gillade jag läget väldigt mycket.

Billigare är oftast Hilton Garden inn Central Park south, dock försvinner utsikten från detta hotell.

Vi hade tänkt strosa runt och se alla turistattraktioner Empire state, ground zero, central park, brooklyn bridge osv. Datum är inte spikade ännu men nån gång i april. Ingen av oss har varit i New York förut så vi räknar med att bli lite "turistiga" av oss. Men så får det vara första gången.

Ska spana in Central park området också, tack för tips!
 

Maja

Medlem
Vi hade tänkt strosa runt och se alla turistattraktioner Empire state, ground zero, central park, brooklyn bridge osv. Datum är inte spikade ännu men nån gång i april. Ingen av oss har varit i New York förut så vi räknar med att bli lite "turistiga" av oss. Men så får det vara första gången.

Ska spana in Central park området också, tack för tips!

I så fall kommer ni att besöka hela olika delar av Manhattan och Brooklyn vilket gör att ni kommer transportera er en del. Dela upp dagarna i olika områden så ni slipper lägga onödiga tid på att åka fram och tillbaka. Om ni vill bo mitt i smeten välj Times Square, vill ni bo i ett lugnare område med mer bostäder etc välj Murry Hill, gillar ni konceptet av Central Park som stadens gröna oas och lunga välj något hotell i närheten där.

Skicka PM om det är något specifikt ni undrar över. NY är en fantastisk stad, men hotellpriserna kommer gå uppåt rejält framåt april/maj. Vädret lär dock vara behagligt! :)
 
Toppen