Jo den delen missade jag. Det du rekommenderade var lite över budget just denna resa. Men vilket hotell! Hade räknat med max 3000 natten ungefär.
Okej, tack för tipset. Ska kika i det området, vi har räknat med att åka en del tunnelbana!
Vi hade tänkt strosa runt och se alla turistattraktioner Empire state, ground zero, central park, brooklyn bridge osv. Datum är inte spikade ännu men nån gång i april. Ingen av oss har varit i New York förut så vi räknar med att bli lite "turistiga" av oss. Men så får det vara första gången.
Ska spana in Central park området också, tack för tips!
Jag tycker personligen att du ska satsa på något hotell i södra delarna av Manhattan - SoHo till exempel.På kvällen är inte Great Jones Cafe alltför långt bort och the Standard Grills lukt guidar dig rätt.
Atmosfären kring Times Square är inte fantastisk. Jag tycker att man ska gå så mycket som möjligt i New York. Tidiga morgontimmar, klassiska diners, och supa in den speciella lukten av New York.
Promenaden mellan Soho och Central Park må vara en bit, men det är en härlig bit, framförallt när man jetlaggad är uppe vid 05:00 och har staden för sig själv innan pulsen startar.
Om du vill vara extra turistig - men på ett effektivt sätt - så är inte en Hop'on Hop'off buss en dum idé. Ni kommer att få (om man har tur en personlig) guide genom New York där man inte missar något av alla sevärdheter. Väldigt turistigt, men inte en så dum idé som många tycker...