Senaste nytt

Vilket Hilton hotell rekommenderas i New York?

SASmackan

Medlem
Jo den delen missade jag. Det du rekommenderade var lite över budget just denna resa. Men vilket hotell! Hade räknat med max 3000 natten ungefär.


Okej, tack för tipset. Ska kika i det området, vi har räknat med att åka en del tunnelbana!



Vi hade tänkt strosa runt och se alla turistattraktioner Empire state, ground zero, central park, brooklyn bridge osv. Datum är inte spikade ännu men nån gång i april. Ingen av oss har varit i New York förut så vi räknar med att bli lite "turistiga" av oss. Men så får det vara första gången.

Ska spana in Central park området också, tack för tips!


Jag tycker personligen att du ska satsa på något hotell i södra delarna av Manhattan - SoHo till exempel.På kvällen är inte Great Jones Cafe alltför långt bort och the Standard Grills lukt guidar dig rätt.

Atmosfären kring Times Square är inte fantastisk. Jag tycker att man ska gå så mycket som möjligt i New York. Tidiga morgontimmar, klassiska diners, och supa in den speciella lukten av New York.

Promenaden mellan Soho och Central Park må vara en bit, men det är en härlig bit, framförallt när man jetlaggad är uppe vid 05:00 och har staden för sig själv innan pulsen startar.

Om du vill vara extra turistig - men på ett effektivt sätt - så är inte en Hop'on Hop'off buss en dum idé. Ni kommer att få (om man har tur en personlig) guide genom New York där man inte missar något av alla sevärdheter. Väldigt turistigt, men inte en så dum idé som många tycker...
 

agehall

Medlem
Vi hade tänkt strosa runt och se alla turistattraktioner Empire state, ground zero, central park, brooklyn bridge osv. Datum är inte spikade ännu men nån gång i april. Ingen av oss har varit i New York förut så vi räknar med att bli lite "turistiga" av oss. Men så får det vara första gången.
Om det är första gången så ska ni inte räkna med att hinna se mer än delar av Manhattan. Det finns ganska mycket där för den som aldrig varit där tidigare. Se dock till att bo nära en tunnelbana för då blir det ganska oviktigt var man bor. Själv föredrar jag att bo nära de gula linjerna, men det är en smaksak. Det största misstaget folk som inte varit i NYC tidigare gör, är att de tycker det är kul att traska runt överallt - ni kommer att gå tillräcklig så åk tunnelbana när ni kan så slipper ni skavsår. Det är lätt att tro att Manhattan bara är en liten ö, men det är en ganska stor och avlång ö...

Själv brukar jag hamna antingen strax söder om Central Park (någonstans mellan 4-8 avenyn på 40-58e gatan) eller nere vid Ground Zero (Hilton Millenium alt Conrad)
 

Avgeek

Medlem
Kan tipsa alla som letar boende i NY under tiden from nu till 31/3 är att kolla in vilket pris du får om du bokar dealen via Travelzoo.com för Hilton Fashion District (Hilton New York Fashion District | Travelzoo och sedan bokar MVP-raten hos Hilton och lägger in om Best Price Guarantee. De nekade mig första vändan men när jag påpekade att raten var publik på ett namngivet hotell och att du inte behöver vara medlem för att boka fick jag igenom den.

Varför MVP-raten undrar du kanske? För att den var avbokningsbar till 2 dygn innan incheckning, precis som villkoren för Travelzoo-dealen.

Har också läst en del om frukosten på ovan nämnda hotell och blir givetvis väldigt nyfiken på vad som erbjuds där. @Steve Var ni nöjda med utbudet från delin? @Avgeek När ska du åka dit? Även om du fick ner din rate till $99+tax/natt så kan det vara värt att boka om och köra BPG då det blev $74,25+tax/natt. :) Avboka dock inget innan du fått igenom detta såklart! :)
Tack Maja, jag fixade samma sak nu :).

Jag vill dock notera att GM skrev att de kollar att du får använda MVP-raten på hotellet, det är numera ett krav.

Jag köpte medlemskap för $20 hos USGA: Home Page som gäller för den raten, om du inte kan uppvisa det får du rack rate
 

Maja

Medlem
Tack Maja, jag fixade samma sak nu :).

Jag vill dock notera att GM skrev att de kollar att du får använda MVP-raten på hotellet, det är numera ett krav.

Jag köpte medlemskap för $20 hos USGA: Home Page som gäller för den raten, om du inte kan uppvisa det får du rack rate
Idrottsmedlemskap har jag, men frågan är bara hur bra de är på att tolka mina svenska medlemskort...

Varför $20-varianten? Du ville ha kepsen, eller missar jag något som jag absolut måste teckna i jmf med $10-varianten?
 

Avgeek

Medlem
Idrottsmedlemskap har jag, men frågan är bara hur bra de är på att tolka mina svenska medlemskort...

Varför $20-varianten? Du ville ha kepsen, eller missar jag något som jag absolut måste teckna i jmf med $10-varianten?
Det kostar $10 för amerikaner, $20 för internationella.. Kände att det var onödigt att riskera, även om de kanske inte kollar / hade accepterat ett svenskt.. USGA är en bra förening, så gör mig ej så mycket
 

RickardG

Medlem
Idrottsmedlemskap har jag, men frågan är bara hur bra de är på att tolka mina svenska medlemskort...

Varför $20-varianten? Du ville ha kepsen, eller missar jag något som jag absolut måste teckna i jmf med $10-varianten?
Jag är styrelsemedlem i en idrottsförening så jag borde ha all rätt att använda MVP, men frågan är hur jag på ett trovärdigt sätt kan intyga det... det blir väl till att beställa några gratisvisitkort på nätet och se till att det står något på engelska.
 
Toppen