Senaste nytt

Vilket flygbolag ska jag åka med till Bangkok?

Jag flög med Thai business nu för en vecka sedan från Bangkok till Frankfurt (och med Swiss business dit) och måste säga att det var alldeles utmärkt service på Thai rakt igenom. Dessutom sköna säten och bra mat.
 

Brandten

Medlem
Håller med!
TG levererade riktigt bra nyligen på ARN-BKK och hela familjen var mycket nöjda. Har flugit en hel del med TG C och måste säga att det har blivit betydlig skillnad i service senaste året så flyger gärna med dom igen. Enda att ha i bakhuvudet är att de gärna byter flyg titt som tätt vilket gör att du kanske inte får exakt den kärra du tänkt.


LX kommer jag bara ihåg bra om. Vet att jag skrev om flighten, mat, service och allt runt omkring men hittar inte. Kan ha skrivits på andra ställen än BC. :(


OS hade bra mat (inte så magisk som jag hade föreställt mig) och deras trånga stolar (känns som man ligger i en kista) i liggläge gör att den går bort.
Mer info

Ber om ursäkt för trådkapning men bifogar länk till några bilder och rapporteringar jag gjort om OS. Hittade inte länken för LX och TG nu från mobilen.

Jag skulle även slå ett slag för BR86 (LHR-BKK) med riktigt bra flyg, mat, service och flygtid.
Mer info
 

Alf

Medlem
Singapore Airlines CPH-SIN, och sedan en kort anslutning därifrån upp till BKK?

Singapore Airlines är visserligen mycket bra men ett byte på morronen som förlänger resan med 3-4 timmar tycker jag är pest och pina. Om nu som någon skriver att Thai blivit bättre från ARN så varför inte ta Thai om du inte är ute efter en extra upplevelse när det gäller service och mat. Stolarna är helt Ok att sova i. Det är hursomhelst guld värt att kunna flyga non-stop.

Det var ca 4 år sedan jag flög Thai från ARN och då var dom nog i botten när det gällde service och utbud av mat. Tråkig och smaklös mat. Efter serveringen av vin till maten, som ibland kunde dröja tills man ätit upp det mesta, kom dom aldrig och fyllde upp glaset utan man fick tjata en massa gånger. Helt under isen med servicen och det var inte bara på en flygning.
 

Per N

Medlem
Definitionen av "bäst" är förstås individuellt beroende på vad man uppskattar. Pris i förhållande till flygupplevelsen är en av parametrarna. Flyger man Thai kommer man fram tidigt på morgonen vilket är perfekt om man ska resa vidare. Dock kasst att landa mitt i natten svensk tid när man kanske sovit en timme och sedan ska få utbyte av första dagen. Då föredrar jag tex Qatars em flight från ARN. Ät och drick till Doha, sov andra sträckan. Kom fram någorlunda utvilad mitt på dagen.
 

bankb

Medlem
Flyger rätt mycket till Asien (8-10) t/r om året. Mitt go to är alltid Thai, även när jag ska vidare i Asien. Är oftast väldigt nöjd, när det gäller mat är den sådär från Skandinavien, men från Thailand riktigt bra, givet att man beställer thaimat.

Annars skulle jag försöka hitta ett bolag med den korta anslutningen i Europa, efter den långa flighten så vill du vara framme.

Skulle undvika Mellanöstern av samma anledning som fler nämner, två 6 timmars flighter känns sådär...
 
Toppen