Senaste nytt

Vilket flygbolag ska jag åka med till Bangkok?

Mikaela

Ny medlem
Hej,

Jag ska åka till Bangkok i november och undrar vilket flygbolag som är bäst i businessclass just nu? Har kollat på Thai, Finnair, Austrian exempelvis. Kan tänka mig att flyga från Sthlm, Gbg, Köpenhamn beroende på rekommenderat flygbolag men innebär det byte ska det vara max några timmar mellan planen så att det blir smidigt.

Vad har ni för tips?
 

Taggen

Medlem
Hej,

Jag ska åka till Bangkok i november och undrar vilket flygbolag som är bäst i businessclass just nu? Har kollat på Thai, Finnair, Austrian exempelvis. Kan tänka mig att flyga från Sthlm, Gbg, Köpenhamn beroende på rekommenderat flygbolag men innebär det byte ska det vara max några timmar mellan planen så att det blir smidigt.

Vad har ni för tips?
Qatar Airways Business är mycket trevlig om du kan tänka dig ett byte. De flyger tom. från GOT.
 

Per N

Medlem
Instämmer, Qatar har sannolikt bäst pris/prestanda. Detta med utgångspunkt i business
 

micke99

Medlem
Emirates skulle jag vilja testa i First / Business från CPH. Med en lagom 3 tim mellan landning i Dubai för testa en trevlig Lounge.
 

Alf

Medlem
Eftersom jag inte gillar servicen i Thai business skulle jag nog valt Qatar. Visserligen ett byte i Doha sent på kvällen eller natten.
 
Qatar er uten tvil en av de beste business class i verden så valget er enkelt. Meld deg også inn i BAEC så får du 560 TP på den turen. Da mangler du 4 BA flighter og 40 TP for å få Sølvkort på BA. Da får du bruke alle business loungene i OneWorld som etter min mening er den beste alliansen i verden med de fleste fordelene.:)
 

SimonXYZ

Medlem
Flyger man Business vill jag inte dela upp resan i 2 halvlånga sträckor via Mellanöstern.

Här har du 2 långa riktiga nattflyg med ett trevligt Star Alliance-flygbolag.

F938E035-0059-42D3-BC4B-C14F32E65CA2.png
 

NTA

Medlem
Flyger man Business vill jag inte dela upp resan i 2 halvlånga sträckor via Mellanöstern.

Här har du 2 långa riktiga nattflyg med ett trevligt Star Alliance-flygbolag.

Visa bifogad bild 93455
Oftast så jag resonerar också. Man vill hinna koppla av, dricka några glas champagne, förhoppningsvis jobba någon timme och sen sova. Det är svårt på två flighter som är 6h styck.
 
Toppen