Ja, trådstartaren får gärna förklara vilken kundtjänst som skulle vara "bättre".
En förklaring kan alltså vara på sin plats: Jag har erfarenhet på FF-program med TG, AY, LH och PG samt någon erfarenhet av Asia Miles (CX). Jag i princip har aldrig haft några problem med att få poäng krediterade till kontot, och har det någon enstaka gång strulat kan det ha berott på att någon annan bokat åt mig och då stavat mitt namn annorlunda, (ni vet ä och ö - namn) än på FF-kontot. Detta har smidigt retts ut genom ett samtal till kundtjänst.
Med risk för att detta nu blir OT och passar bättre i en annan tråd: Som ny medlem i SAS Eurobonus får man dels 500 inträdespoäng (insatta, inga problem), dels erbjudande om att göra en quiz och få ytterligare 1500 p. Poängen skulle "sättas in efter några dagar". Detta var alltså i juni. Inga poäng i augusti och tarvade ett samtal till kundtjänst. Den jag pratade med skulle skicka vidare till dem som satte in poäng, och nej, de behövde inte se den skärmdump jag tog.
Två veckor senare hade ingenting hänt. Jag försökte få tag på en mejladress för att kunna bifoga filer, men det har inte SAS/EB fick jag veta när jag chattade. Blev i stället hänvisad till kundtjänst igen.
Det samtalet var under all kritik. Jag framförde att poäng inte gått in, och kundtänstmottagaren frågade om det var filmerna jag sett. Jag sa att jag inte kom ihåg, men att jag hade en dump över de intjänade poängen. Någon logg över min tidigare kontakt med kundtjänst fanns inte enligt hen. Sen, av någon outgrundlig anledning, valde hen i stället att berätta att jag hade fått poäng från det ena och det andra, bland annat från Skandia "måste vara hotellövernattning". Jag frågade vänligt om hen inte kände till att SAS/EB har ett avtal med Skandia, som inte var en hotellkedja... "Vi har så många avtal" svarade hen.
Nu är detta bara halva storyn (fortsättning följer), och trots att jag ställde berättigade frågor i en vänlig ton fick jag höra att jag fördummade hen och att hen tyckte att vi skulle avsluta samtalet.
Jag har aldrig tidigare varit med om att kundtjänst inte vill vara just kundtjänst. Som fd SAS-anställd ( mer OT: ja förresten, hur många är vi som gått charmkursen på forumet?) blev jag paff över hur kundtjänst behandlar sina kunder. Har förstås skrivit och klagat, se ovan...
Så det har inte börjat så bra för mig med SAS Eurobonus, och i alla fall jag har börjat fundera på om jag verkligen ska samla poäng där. Om SAS Surobonus (Redigerat: detta var ett skrivfel i all hast, men blev nästan roligt i sammanhanget -ska förstås vara Eurobonus och inget annat) inte ens kan sätta in sina egna poäng och dessutom ignorera ens fråga när man efterlyser dem undrar jag hur det kommer att bli framgent...