Senaste nytt

Vilken Star Alliance-lounge är bäst i Singapore

JacobGBG

Medlem
Jag har erfarenhet av detta flera gånger. Till och med så att jag ankom med Singapore Airlines i Business class och hade Cathay Pacific flight dagen efter.
Trots detta kom jag in i SilverKris lounge vid ankomst.

Om Doktorn säger att det gäller så duger det för mig.
Förvånande att SQ som vanligtvis är väldigt tydliga ej har detta anslaget däremot.

EDIT: Nu hittade jag däremot detta:
Airport Attractions - Singapore Changi Airport
SilverKris Lounge
  • All Star Alliance First Class and Business Class passengers
 

NotRyan

Medlem
Jag har besökt SilverKris lounge på Changi flera gånger när jag rest med ex. Thai i Business, så visst har man tillträde dit när man reser i Business med *A bolag. Däremot har man INTE tillträde dit om man reser i economy, även fast man har *A Gold utan då är man hänvisad till Krisflyer Goldlounge.... Det är kanske det doktorn menar?
 

Dr. Miles

Expert
Jag har besökt SilverKris lounge på Changi flera gånger när jag rest med ex. Thai i Business, så visst har man tillträde dit när man reser i Business med *A bolag. Däremot har man INTE tillträde dit om man reser i economy, även fast man har *A Gold utan då är man hänvisad till Krisflyer Goldlounge.... Det är kanske det doktorn menar?
Nej, jag blev nekad inträde till SilverKris loungen, inte KrisFlyer Gold loungen (för Star Alliance Gold) när jag flög i Business class på United, THAI, Turkish Airlines.
 

staff

Medlem
Som tidigare bosatt i Singapore var forvisso 95% av alla business class-flighter jag flugit fran Changi med Singapore Airlines, men jag kan bekrafta att jag har fatt tillgang till SilverKris Lounger (garanterat inte KrisFlyer Gold da jag aldrig haft Gold hos nagot Star Alliance-bolag) nar jag flugit THAI, ANA och Turkish darifran. Otur/tur i agentrouletten manne?
 
Toppen