Senaste nytt

Vilken Star Alliance-lounge är bäst i Singapore

JohanA

Medlem
Hmmm... Bokade ju KUL-SIN-IST-GOT (SQ/TK/TK) nyligen med 2-4-1 i C just av anledningen att få hänga lite i SQ lounge och strossa på Changi men om det inte går för sig på TK biljett får jag nog hoppa över den avstickaren. SATS loungen verkar ej vara värt det.
I business har du tillgång till SilverKris lounge i T2 och T3 oavsett status. Dock är inte SilverKris lounge något som är värt en omväg.

Dr. Miles

Expert
Jo alla *A business har tillgång till SilverKris. Eller har de ändrat nyligen?
Nej, Det är KrisFlyer Gold lounger som man har tillgång till när man är Star Alliance Gold och flyger ut med en Star Alliance flight samma dag (eller strax efter midnatt).

SilverKris lounger på Singapore Changi är endast för Singapore Airlines Business class, First class passagerare samt PPS medlemmar.

JohanA

Medlem
Nej, Det är KrisFlyer Gold lounger som man har tillgång till när man är Star Alliance Gold och flyger ut med en Star Alliance flight samma dag (eller strax efter midnatt).

SilverKris lounger på Singapore Changi är endast för Singapore Airlines Business class, First class passagerare samt PPS medlemmar.
Om du tar ett andetag och läser vad jag var skrivit så inser herr doktor att jag har rätt.

JohanA

Medlem
Du skrev:
Jag poängterar att alla Star Alliance flygbolags (*A) Business class resenär inte har tillgång till SilverKris lounger på Singapore Changi.
Vilka Star business har inte det? Jag har haft det med Thai, Swiss och Lufthansa iaf.

Såvida de inte ändrat senaste veckan så får doktorn erkänna att han inte hade rätt denna gång.

Dr. Miles

Expert
Vilka Star business har inte det? Jag har haft det med Thai, Swiss och Lufthansa iaf
När jag flög med United, THAI, Turkish Airlines i Business classs ut från Singapore Changi utan att ha inkommande flight med Singapore Airlines, blev jag nekad inträde till SilverKris lounge.
Däremot har man ankommit med Singapore Airlines Business/First class samma dag, får man inträde till SilverKris lounge även när man flyger vidare med att annat Star Alliance flygbolags flight.

JohanA

Medlem
När jag flög med United, THAI, Turkish Airlines i Business classs ut från Singapore Changi utan att ha inkommande flight med Singapore Airlines, blev jag nekad inträde till SilverKris lounge.
Däremot har man ankommit med Singapore Airlines Business/First class samma dag, får man inträde till SilverKris lounge även när man flyger vidare med att annat Star Alliance flygbolags flight.
Isf borde du klaga då du blivit felaktigt nekad. Dessutom står det på Singapores flygplats hemsida att business med Star har tillgång till SilverKris.

Toppen