Senaste nytt

Vilken Star Alliance-lounge är bäst i Singapore

HON-II

Medlem
Även First/Business Class resenärer med Star Alliance partner ska få tillgång till SilverKris Lounge.

Som sagt, det gäller enbart LH, LX och NH och deras avgångar i Terminal 2. För övriga bolag se ovan (d.v.s; SATS lounger eller Krisflyer Gold).


Ska testa var ANA F får ta vägen när jag kommer dit ;) men det blir först till vintern

NH F (enbart en avgång per dag med gamla F kabiner i 777 maskiner; resten två-klass 787:eek:r till antingen NRT och HND): bara F Silver Kris loungen i Terminal 2. Du kommer inte bli insläppt i F Silver Kris loungen på Terminal 3.
 

jumbooze

Medlem
NH F (enbart en avgång per dag med gamla F kabiner i 777 maskiner; resten två-klass 787:eek:r till antingen NRT och HND): bara F Silver Kris loungen i Terminal 2. Du kommer inte bli insläppt i F Silver Kris loungen på Terminal 3.
Jag ska flyga med NH802 i december och den säger att det är 777-300ER, är det verkligen den gamla kabinen?

Screen Shot 2015-06-03 at 15.14.40.png
 

Jonas C

Medlem
Så med andra ord är det ingen idé att försöka använda SilverKris Loungen med ett Business Class boardingkort från Turkish Airlines? Star Alliance hemsida anger att det ska vara möjligt.
 

Dr. Miles

Expert
Så med andra ord är det ingen idé att försöka använda SilverKris Loungen med ett Business Class boardingkort från Turkish Airlines? Star Alliance hemsida anger att det ska vara möjligt.
Jag tror att Star Alliance Lounge finder blandar ihop SilverKris Lounge och KrisFlyer Gold Lounge. Den visar inte KrisFlyer Gold Lounge hur än man ändrar parameter.
 

HON-II

Medlem
Så med andra ord är det ingen idé att försöka använda SilverKris Loungen med ett Business Class boardingkort från Turkish Airlines? Star Alliance hemsida anger att det ska vara möjligt.

Du kan ju testa och hänvisa till StarA hemsidan.... Hur som helst måste Du ta Dig över från Terminal 1 till Terminal 2 eller 3 (Silver Kris loungen i Terminal 3 är den fräschaste). Jag är säker på att de inte ser så många passagerare med Turkish boardingkort i den loungen.


Jag ska flyga med NH802 i december och den säger att det är 777-300ER, är det verkligen den gamla kabinen?

NH använder stolarna Du visade på bilden på många 777-or som flyger till USA, men jag har inte sett den nya sviten på SIN-rutten ännu. Jag flög för några veckor sedan NH F i 777 NRT-SIN, och det var en gammal F klass konfiguration.
 
Jag flyger från Singapore flygplats terminal 2 med Singapore Airlines i businessclass och jag har Eurobonus guldkort och priority pass. Det senare ger mig access till Ambassador Transit, SATS Premier Lounge och The Green Market. Ändå är väl SilverKris Lounge det självklara valet, eller?
 
Toppen