Senaste nytt

Vilken kabinväska använder du?

Ska köpa mig en väska...tips?

Är ute efter en väska i likhet med detta: Kp B-Lite Rolling Tote - Samsonite | Travel Heroes

Någon som har bra tips? spelar ingen roll om det är UK, US eller annat land så länge de skickar till Sverige.
Helst 4 hjul men det fungerar även med 2 som länken ovan.

Vill att den ska klara av följande någorlunda smidigt:

• Bärbar dator, antingen 11.6" eller 13.3" (spelar ingen roll)
  • iPad
  • Dokument, papper osv (lätt åtkomligt)
  • Extra fack för pass, mobil etc
  • Fack för några klädesplagg
Har ingen riktig budget uppsatt men ju billigare desto bättre... utan att tumma alltför mycket på kvalitén.

Last edited:
Är ute efter en väska i likhet med detta: Kp B-Lite Rolling Tote - Samsonite | Travel Heroes

Någon som har bra tips? spelar ingen roll om det är UK, US eller annat land så länge de skickar till Sverige.
Helst 4 hjul men det fungerar även med 2 som länken ovan.

Vill att den ska klara av följande någorlunda smidigt:

• Bärbar dator, antingen 11.6" eller 13.3" (spelar ingen roll)
  • iPad
  • Dokument, papper osv (lätt åtkomligt)
  • Extra fack för pass, mobil etc
  • Fack för några klädesplagg
Har ingen riktig budget uppsatt men ju billigare desto bättre... utan att tumma alltför mycket på kvalitén.

Vilken väska slog du till på? Har liknande behov och har tröttnat rejält på min Titan utan fack (helt ohanterligt när man reser med dator, iPad m.m.). Annars kör jag ofta övernattningsbag plus datorväska men det vore klart smidigare med en väska.

Jag köpte nya kabinväskor till både mig och gumman för två veckor sedan. Då det oftast är jag som har resehandlingarna och laptop i mitt bagage så föll valet på den nya Rimowa Hybrid med dubbla fack och laptop-fack på framsidan. Tanten som vill vara lite coolare än jag fick en Rimowa Stelth.

Min nya kabinväska invigdes förra veckan på en snabbis till Berlin och den kändes riktigt bekväm.
kabin.jpg
På bilden syns även min gamla SAS-väska som varit med i många år i bakgrunden, sorry för dålig mobilbild.

Jag har några olika väskor som jag växlar mellan. Den jag använt för de sista resorna är en billig sak jag köpte på Clas Ohlson. Enkel och funktionell. Inget man behöver vara rädd om.

Fick en väska för kanske 10år sedan från KLM. Den används fortfarande. Har dock fått pillaport KLM märket då andra bolag jag jobbat för hade lite issues med det :).
Senaste året har hjulen börjat rassla lite väl mycket så har labbat lite med en annan väska med 4hjul, men den avskrev jag ganska fort.

Det är lustigt hur man vänjer sig vid en väska och har svårt att byta.

Toppen