Ozz
Medlem
Jag har Rimowa Bolero och är hyfsat nöjd...hejsan...
Har svår ångest om vilken ny kabinväska jag skall köpa... Jag vill ha 4hjul, mjuk eller hård spelar ingen roll, men en hård väska får gärna ha ett enkelt tillgängligt ytterfack (reser oftast med bara en väska och vill ha enkel tillgång till påsen med vätskor i säkerhetskontroll, men även enkelt kunna lägga undan pass och biljett när man väl är på planet...)
Var i Frankfurt förra veckan och kollade på både Tumi Alpha 2 och Tumi Alpha Bravo Kirtland på flygplatsen.
Båda två är ju väldigt schyssta väskor till högt pris (ca 650EUR). Vad jag också är lite tveksam om är att båda väskorna väger ju väldigt mycket när de är tomma... 4-4,5kg tomt är mycket tycker jag.
Har även kollat på Rimowas Lufthansa Bolero som bara kan köpas på Worldshop.eu
RIMOWA Lufthansa Bolero Collection Multiwheel® cabin trolley, black - Lufthansa WorldShop
Kostar 519EUR, men denna tycker jag också väger en del när den är tom. 3,8kg (är fortfarande lättare än Tumiväskorna)
Har nu även hittat Victorinox Werks Traveler 5.0 WT20. Kostar ca 400EUR, det som är schysst med den är att den väger under 3kg tom.
Victorinox WT 20 Dual-Caster in Black - 32301901
Är det någon här som har erfarenhet av antingen Rimowan eller Victorinoxväskan?
Den har problem med viktfördelningen och en tendens att välta stående när man har laptopen i frontfacket där den skall vara. Vi (hustrun) har en Rimowa Stelth som enligt mig har betydligt bättre riktiga kodlås i stället för Boleros dragkedja som gör att väskan/dragkedjan "säckar/veckar" sig när den ligger ner, irriterande.
Jag gillar Bolero ändå och kommer ha kvar den, men skulle jag köpa en ny idag skulle jag inte välja en Bolero, skulle nog inte heller välja Stelth som saknar frontfacken.