Senaste nytt

Vilken kabinväska använder du?

jerixon

Medlem
Jag har nu efter att blivit besviken på min Burton väska kikat åter igen på Tumi.
Jag gillar ju lite annorlunda saker så föll lite för Alpha Bravo Kirtland International Carry-4 Roller Trolley.
Den finns ju i Camo som jag gillar då den är lite annorlunda, någon som har erfarenhet?
Annars kanske det får bli en vanlig svart Alpha, men det känns lite för neutralt för att vara mig ;)
 

Viking75

Medlem
Jag skulle vilja köpa en Tumi Alpha 2 expanderbar handbagage väska med 4 hjul.
Varifrån skall jag beställa en sådan för att få ett vettigt pris?

Ska även ut inom några dagar med *A och besöker kanske butiker på flygplatser längs med vägen? GOT-CPH-LHR-BOG

Tacksam för tips
 

Flyerbandit

Medlem
Jag skulle vilja köpa en Tumi Alpha 2 expanderbar handbagage väska med 4 hjul.
Varifrån skall jag beställa en sådan för att få ett vettigt pris?

Ska även ut inom några dagar med *A och besöker kanske butiker på flygplatser längs med vägen? GOT-CPH-LHR-BOG

Tacksam för tips

Köpte min på Bagman i Malmö, fick bra pris och har fått service efter köp.
Mycket bra affär!
 

olo

Medlem
I somras hade de bra pris på den i svart/blått/grått på Frankfurt. Men kollade inte i veckan, så vet inte om det finns några aktuella erbjudanden. Eurokursen gör heller inte den typen av köp lika roligs längre.

Så som jag brukar, så säger jag - lägg in en layover i Köpenhamn och ta tåget över till Malmö, och besök Christian på Bagman. Om du vill ha 4-hjularen bör du ringa och prata med honom innan så att han har den hemma.
 

rvarttinen

Medlem
Andra bra butiker att besöka för inköp av väskor:
Den senare har jag köpt de flesta av mina väskor, både handbagage och större modeller. Bra service och kunnande.

... har även köpt väskor på t.ex. olika outlets i USA när jag behövt skaffa extra utrymme så vi handlat för mycket .. :)
Samsonite har bland annat en butik i Gilroy Outlet Village i Kalifornien (en bit söder om San José längs 101:an).
 

Börnen

Medlem
IMG_2834.JPG IMG_2830.JPG Sonen skaffade nu kabinväska idag. Rymlig (ett fack) och snygg design. Den har även en cool ljudeffekt (man kan ta ur batterierna).
Blir lite att släpa för pappa på PVG och CPH imorgon.
 

Pany

Medlem
Någon som har koll på pågående kampanjer Tumi. bor i söder.

Är ute efter Continental eller International carry-on
 

jfk

Medlem
hejsan...
Har svår ångest om vilken ny kabinväska jag skall köpa... Jag vill ha 4hjul, mjuk eller hård spelar ingen roll, men en hård väska får gärna ha ett enkelt tillgängligt ytterfack (reser oftast med bara en väska och vill ha enkel tillgång till påsen med vätskor i säkerhetskontroll, men även enkelt kunna lägga undan pass och biljett när man väl är på planet...)

Var i Frankfurt förra veckan och kollade på både Tumi Alpha 2 och Tumi Alpha Bravo Kirtland på flygplatsen.

Båda två är ju väldigt schyssta väskor till högt pris (ca 650EUR). Vad jag också är lite tveksam om är att båda väskorna väger ju väldigt mycket när de är tomma... 4-4,5kg tomt är mycket tycker jag.

Har även kollat på Rimowas Lufthansa Bolero som bara kan köpas på Worldshop.eu
RIMOWA Lufthansa Bolero Collection Multiwheel® cabin trolley, black - Lufthansa WorldShop
Kostar 519EUR, men denna tycker jag också väger en del när den är tom. 3,8kg (är fortfarande lättare än Tumiväskorna)

Har nu även hittat Victorinox Werks Traveler 5.0 WT20. Kostar ca 400EUR, det som är schysst med den är att den väger under 3kg tom.
Victorinox WT 20 Dual-Caster in Black - 32301901
https://www.victorinox.com/uk/en/Products/Travel-Gear/Carry-On-Bags/WT-20-Dual-Caster/p/32301901
Är det någon här som har erfarenhet av antingen Rimowan eller Victorinoxväskan?
 
Toppen