Senaste nytt

Vilken kabinväska använder du?

Jag har beställt en Samsonite Asphere men börjar undrar om Samsonite Short-lite är ett bättre val då den är 1,1 kg lättare. Är det någon som har koll på dessa två och kan ge sina synpunkter?

Jag har beställt en Samsonite Asphere men börjar undrar om Samsonite Short-lite är ett bättre val då den är 1,1 kg lättare. Är det någon som har koll på dessa två och kan ge sina synpunkter?
Reser du ofta med bolag som väger handbagage? Så som Ryanair? I så fall skulle jag definitivt tänka på det.
Brukar du gå långa avstånd med din väska? Tänker du dig 2/4hjuls varianter?
För ibland stirrar man sig blind på siffror, utan anledning.

Personligen har jag en B-Lite 3, 55cm/2hjul. Ligger mitt emellan i vikt.

Reser du ofta med bolag som väger handbagage? Så som Ryanair? I så fall skulle jag definitivt tänka på det.
Brukar du gå långa avstånd med din väska? Tänker du dig 2/4hjuls varianter?
För ibland stirrar man sig blind på siffror, utan anledning.

Personligen har jag en B-Lite 3, 55cm/2hjul. Ligger mitt emellan i vikt.

Tack för svaret! Det är bra frågor du ställer, ska ta mig en funderare. Och du har helt rätt att det är lätt att stirra sig blind på siffror! :)
Det kommer att bli mycket hårdare kontroll på vikten av handbagage på Arlanda så jag tänker lite proaktivt.

Är det någon som har erfarenhet av Ellehammer som SAS EB har något erbjudande på just nu..?

Jag köpte en och har fått hem den. Väskan verkar helt okej, men ger ingen premiumkänsla. Det beror mycket på att den är väldigt lätt. Det utdragbara handtaget känns rätt rejält. Väskan har tyginredning med indelning så att man kan dela upp packningen lite.

Kollade lite på nätet innan jag beställde och det verkar som väskan säljs en del i varuhus i Storbritannien till ett aningen högre pris. Genomgående positiva omdömen vad jag har kunnat se.

Min slutsats så här långt är att det är rätt mycket väska för pengarna. Och ger en del EB-poäng också ;)

Jag köpte en och har fått hem den. Väskan verkar helt okej, men ger ingen premiumkänsla. Det beror mycket på att den är väldigt lätt. Det utdragbara handtaget känns rätt rejält. Väskan har tyginredning med indelning så att man kan dela upp packningen lite.

Kollade lite på nätet innan jag beställde och det verkar som väskan säljs en del i varuhus i Storbritannien till ett aningen högre pris. Genomgående positiva omdömen vad jag har kunnat se.

Min slutsats så här långt är att det är rätt mycket väska för pengarna. Och ger en del EB-poäng också ;)

Tack för erfarenhet - kanske får bli en sån då. Premiumkänsla skiter jag lite i om jag ska vara ärlig (svor jag i kyrkan nu? :eek:), men att den har kvalité och är lätt är desto viktigare.

Toppen