Senaste nytt

Vilken kabinväska använder du?

Bluesmart
Den är 22´´*14´´*9´´ vilket gör att den går in i de flesta kabiner (SAS har 22*16*9 som gräns)

Mät väskan. Företaget har ju justerat måtten efteråt på hemsidan efter en review. Väskan kan vara större än du tror och över måtten vad som är accepterat av många flygbolag.

Jag har länge varit skeptisk mot dessa som faktiskt handbagate av flera anledningar. Här är en bra anledning att vara försiktig med dem: How Bluesmart's connected luggage nearly got me kicked off a flight

Jag var ute 2 veckor i december med min Bluesmart. Den gick fint som handbagage på British, Cathay, Dragonair, Cambodia Angkor Air, AirAsia och Qatar. Jag hade iofs inte klarat AirAsias regel om 7 kg om dom hade brytt sig om att kolla.

Detailsforhim svarar till mig....

Hej!

Vi har fått en order på en Tumi väska från dig.
Tyvärr näste jag meddela att denna är slut i lager. Jag kommer ta bort denna order från Klarna.

Ha en fortsatt trevlig dag.

Med Vänliga Hälsningar

XXXXX

Jag fick ingen plånbok som jag beställde, den var slut
Då snodde jag nog den sista, den kom med posten idag :)
Enda nackdelen med plånkan var att 500-lapparna inte fick plats på höjden så den får ligga på hyllan tills nya sedlarna kommer.

tumi.JPG

Fick min Rimowa Salsa kraschad i Sydney (var tvungen att checka in den pga hade vin med mig). De hade ingen Rimowa att byta ut den mot så jag fick välja mellan att släpa hem en väska som handtaget lossnat i infästningen på och att ta en Samsonite Lite Cube. Verkar vara helt ok men den förefaller vara mindre än Rimowan och har fyra små hjul istället för två rejäla.

Toppen