Senaste nytt

Vilken kabinväska använder du?

Om man bara får in en 30 liters ryggsägg i kabinmåttet så har man köpt fel väska.
Kolla One Bag travel på youtube så finns det mycket bra saker.
Kan rekomendera kanalen: packhacker
Jag själv kör Eagle Creek eller Arket mest för tillfället

Jag har youtubat lite när jag läst dina inlägg tidigare i tråden och är väl ganska klar med att det är en ryggsäck jag önskar och så köpa laptop sleeve för att kunna ta med mig datorn när jag går från hotelrummet till möten.

Varför jag tittade först på DB är för att jag har deras mindre ryggsäckar och jag gillar dom. Men med tanke på att i alla fall på hemsidan så är storleken för stor för att passa in i SAS mått med någon centimeter och då kanske det är onödigt att köpa en sån om man skulle åka på en kontroll.
Ska kika lite på dina förslag.
Jag brukar vara borta 1-2 nätter och behöver brukar ha med mig 2 skjortor, byxor, eventuell tröja/kavaj och träningskläder. Samt det vanliga med necessär och laddare osv. Sen ska den ändå vara hyfsat diskret och svart så den passar in i affärssammanhang.

Jag har en eagle creek wayfinder 30L
Den funkar kanon för det ändamålet
annars kör jag 40 liters travel ryggsäckar med Laptop Sleeve för möten indeed.

Jag har youtubat lite när jag läst dina inlägg tidigare i tråden och är väl ganska klar med att det är en ryggsäck jag önskar och så köpa laptop sleeve för att kunna ta med mig datorn när jag går från hotelrummet till möten.

Varför jag tittade först på DB är för att jag har deras mindre ryggsäckar och jag gillar dom. Men med tanke på att i alla fall på hemsidan så är storleken för stor för att passa in i SAS mått med någon centimeter och då kanske det är onödigt att köpa en sån om man skulle åka på en kontroll.
Ska kika lite på dina förslag.
Jag brukar vara borta 1-2 nätter och behöver brukar ha med mig 2 skjortor, byxor, eventuell tröja/kavaj och träningskläder. Samt det vanliga med necessär och laddare osv. Sen ska den ändå vara hyfsat diskret och svart så den passar in i affärssammanhang.

Jag är lite inne på att köpa en ny kabinväska och funderar på ryggsäck. Jag gillar dbs lösningar och tror att en the hugger 30l skulle passa mig. Men dom är enligt hemsidan för stora för att gå som handbaggage på Sas. Hur funkar det för er andra?
Jag kör på en Osprey Porter 46l, och den går in enligt måtten om du inte packar den absolut knökfull på tjockleken (och det då om det är noggrann kontroll, eller en CRJ-hylla den ska in i).

Jag har väl hittat några intressanta väskor som jag tittar lite på Bellroy Lite Travel Pack 38L eller Thule Subterra 2 40L.
Gillar att dom är neutrala men smidiga. Får se om Bellroyen kommer in i lager snart eller om jag ska gå på Thule. Då får man en laptopsleeve som är gjord för väskan.

Har första Subterra Thulen.
De är solida men inte speciellt smidigt byggda.
Man tappar massa space i en en sådan väska pga Konstruktion och dåligt placerade fickor.
Bellroy gör solida väskor =)

Jag har väl hittat några intressanta väskor som jag tittar lite på Bellroy Lite Travel Pack 38L eller Thule Subterra 2 40L.
Gillar att dom är neutrala men smidiga. Får se om Bellroyen kommer in i lager snart eller om jag ska gå på Thule. Då får man en laptopsleeve som är gjord för väskan.

Min gamla ryggsäck gick ej längre att laga så jag började förra året leta efter ersättare. Mina krav var följande:

* Volym 25-30L
* Kabinmått
* Öppna med dragkedja (ej rulla eller knapp)
* Bra ficka för värdesaker
* Separat laptopfack
* Bra organisering
* Ej svart
* Gärna expanderbar
* Gärna tillverkad med hållbarhet i fokus (ej uppfyllt)

Till sist köpte jag Knackpack Medium Series 2. Överlag är jag mycket nöjd och kan rekommendera. Att den är expanderbar är toppen på längre resor samtidigt som jag kan använda den till vardags i det mindre formatet. På negativa sidan är att det är för mycket fickor i vissa fack, dessa kommer ivägen när man slänger ner saker. På grund av det senare skulle jag vilja byta ut den så vill någon köpa kan vi gärna diskutera.

1730794278562.png

Toppen