Att eventet ens ordnas är väl fantastiskt!
MEN: Om det nu är så att efterfrågan är så offantligt mycket större än tillgången, går det inte att jobba lite med tillgången? T.ex. att kolla med BA om de inte vill ordna gruppresor till London med 787 varje lördag-söndag i augusti-september för ~10 deltagare och kombinera med något annat flygrelaterat i London?
Borde väl ligga i BA:s intresse att visa upp sin produkt OCH sälja stolar på flighter som rimligen inte har full premiumbeläggning?
Kan säkert bli möjligt när B787 går i ordinarie trafik på linjen, men just nu finns det få sådana plan i deras flotta. Antar att de vill visa upp den på så många platser som möjligt, och att BC.se internationellt är en ganska liten spelare. Dessutom kommer nog B787 främst gå i internationell trafik (förutom på vissa Europeiska avgångar).
Vi ska nog vara glada att vi överhuvudtaget fick BA att intressera sig för detta event. Grundar sig säkerligen på hårt arbete av Björnström och Concorde, samt goda interna kontakter för sistnämnda
Roligt att det finns ett sådant stort intresse iaf!
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag vill påpeka att 8/9 redaktörer/moderatorer inte ska med på resan, så tycker inte man kan påstå att man primerat någon "inner circle" i den bemärkelsen. Att många av de mest frekventa skribenterna på bc.se också innehar många statuskort är ju ingen hemlighet.
Man kan inte heller sortera bort de med högsta status inom BA på en BA-flygning för att primera någon med Aegean Guld. Hur ska man motivera det för både statushållaren och BA?
Jag, som tidigare utfört marknadsanalyser på BC.se, har redan uppmärksammat det problem som uppkommit i tråden. Att kunna få ekonomisk bäring i större forum är väldigt svårt, om man inte vill släppa in allehanda reklamer utan minsta koppling till flygandet (tänk flashback).
Det som är svårt med forum är just att kunna stryka sina medlemmar medhårs samtidigt som man gör detsamma med potentiella finansiärer. Även om BC.se bryr sig om alla medlemmar är det inget man kan förvänta sig av yttre finansiärer. Då BC.se är gratis för medlemmar finns också bara yttre finansiärer att förlita sig på....
Det är inte rimligt att redaktörer och liknande ska finna ekonomisk bäring i detta projekt genom att bara blidka sina medlemmar ständigt. Att t.e.x.
Martin Björnström ska gå 100.000-tals kronor i förlust för att ge gratisplatser till obetalande medlemmar på event kan väl ingen tycka är rimligt
Jag har själv utfört marknadsundersökningar åt BC.se som tagit ca 500h + rest från Västerås och Italien för att deltaga i möten och planering för att expandera och utveckla detta forum. Jag har under tiden för denna expansion inte begärt en enda krona i ersättning, och t.o.m betalat transporterna till möten ur egen ficka. Mina ekonomiska utläggelser är ändå marginella gentemot andra inom den skara som arbetat med BC.se.......
Jag har därtill valt att ge upp platser på ALLA event till medlemmar för att jag ändå har mölighet att resa på liknande sett i min vardag.
Jag har arbetat med BC.se för att jag trott på konceptet och själv, mestadels, gillat varenda stund.
Om någon har en lösning där varenda medlem på sidan kan deltaga på event till rabatterade priser samtidigt som vi i redaktionen inte längre betalar med lönen från våra andra jobb (och timtal i fritid) är vi säkerligen idel öra!