Martin Björnström
Medlem
Vi har nu arrangerat ett antal BusinessClass.se events sedan starten 2011. Våra mål för dessa events har varit trippla:
- Sprida information om BusinessClass.se
- Öka deltagarnas medvetenhet
- Ge deltagarna en chans att lära känna varandra
Utöver det så ska det naturligtvis vara riktigt trevligt. Helst ska vi lyckas överraska med något helt nytt som ingen upplevt tidigare men det är lättare sagt än gjort.
Nu när det är mer på gång än någonsin tidigare behöver jag feedback på hur du vill se kommande events. Främst tänker jag på hur högt vi ska sätta ribban när det gäller exklusivitet och unikhet. Vårt hittills dyraste event (Champagneprovningen i Januari) är också det som fått högst betyg.
Jag har alltid försökt hålla nere priserna för att inte avskräcka deltagare från att anmäla sig men jag börjar få magkänslan att det är viktigare att göra något riktigt bra och inte titta så noga på prislappen. Vi har ännu inte gjort vinst på något event (normalt sett går vi back 100-200kr per person). Skulle vi höja ribban räknat i exklusivitet och samtidigt försöka göra "break even" på events så kommer prislappen åka upp ett snäpp.
Oftast är det kostnaden för mat & drycker som är dyrast på ett event.
- Sprida information om BusinessClass.se
- Öka deltagarnas medvetenhet
- Ge deltagarna en chans att lära känna varandra
Utöver det så ska det naturligtvis vara riktigt trevligt. Helst ska vi lyckas överraska med något helt nytt som ingen upplevt tidigare men det är lättare sagt än gjort.
Nu när det är mer på gång än någonsin tidigare behöver jag feedback på hur du vill se kommande events. Främst tänker jag på hur högt vi ska sätta ribban när det gäller exklusivitet och unikhet. Vårt hittills dyraste event (Champagneprovningen i Januari) är också det som fått högst betyg.
Jag har alltid försökt hålla nere priserna för att inte avskräcka deltagare från att anmäla sig men jag börjar få magkänslan att det är viktigare att göra något riktigt bra och inte titta så noga på prislappen. Vi har ännu inte gjort vinst på något event (normalt sett går vi back 100-200kr per person). Skulle vi höja ribban räknat i exklusivitet och samtidigt försöka göra "break even" på events så kommer prislappen åka upp ett snäpp.
Oftast är det kostnaden för mat & drycker som är dyrast på ett event.