Senaste nytt

Vilken hyrbilsfirma föredrar du?

Vilken hyrbilsfirma föredrar du?

• Avis

Votes: 40 22,5%
  • Budget

Votes: 1 0,6%
  • Europcar

Votes: 8 4,5%
  • Hertz

Votes: 76 42,7%
  • Sixt

Votes: 44 24,7%
  • Mabi

Votes: 0 0,0%
  • OKQ8

Votes: 2 1,1%
  • Rent a wreck

• Statiol

• Övrigt

Votes: 7 3,9%

• Total voters
    178
Har aldrig brytt mig om vilket bolag, tar bara det billigaste från ebilhyra.se :)

ebilhyra.se är skojare och bedragare. Jag testade dem och hyrde en cab i San Francisco. När jag kom till hyrbilsfirman visade det sig att de inte ens hade cabbar! Istället fick jag en vanlig tråkig fullsize-bil. ebilhyra hävdar bara att jag hyrt en viss klass av bil och vägrar gå med på att jag hyrt en cab. Jag vill hävda att det är rätt stor skillnad på en cab och en fullsize-bil - de kan knappast hävdas vara likvärdiga.

ebilhyra.se är skojare och bedragare. Jag testade dem och hyrde en cab i San Francisco. När jag kom till hyrbilsfirman visade det sig att de inte ens hade cabbar! Istället fick jag en vanlig tråkig fullsize-bil. ebilhyra hävdar bara att jag hyrt en viss klass av bil och vägrar gå med på att jag hyrt en cab. Jag vill hävda att det är rätt stor skillnad på en cab och en fullsize-bil - de kan knappast hävdas vara likvärdiga.

Ajdå. Men jag använder dem bara till att hyra den billigste bilen som finns. De finns sällan i Las Vegas så det blir ofta gratis uppgradering till en bättre bil :)

Någon här med President Circle på Hertz, som har något positivt att säga?. Känns som att den statusen mest är just en status. Den ger inte innehavaren något särskilt, iaf inte om du hyr på kontor som inte ligger på en "deltagande flygplats", dvs på citykontor eller dylikt.

Någon här med President Circle på Hertz, som har något positivt att säga?. Känns som att den statusen mest är just en status. Den ger inte innehavaren något särskilt, iaf inte om du hyr på kontor som inte ligger på en "deltagande flygplats", dvs på citykontor eller dylikt.

Nej, enda station som jag är nöjd med vad gäller recognition är Malmö city

Måste säga Hertz här. Jag har fyra hyror privat med hertz än så länge i år. Har blivit uppgraderad på tre av dem och fick en sprillans ny bil på den fjärde.( Så ny att manualen fortfarande var inplastad och att dom glömt att ta bort skyddsplatsen från ett par dörrhandtag.) Skaffade Hertz #1 Club Gold inför den första hyran i USA i år och det tycker jag verkligen har betalat sig. Snabb och bra service vid uthämtning, inga försök att sälja på extra saker, bilen är klar och pappren färdigskrivna.
Ett lite aber dock. Jag har märkt att hertz i Storbritannien är väldigt långsamma på att sätta tillbaka reserverade belopp på kreditkortet.

Jag hyr mestadels på Hertz, därav även att jag har PC-status. Dock börjar jag tröttna på deras tråkiga bilar och vill börja hyra mer på SIXT istället. Om man kontaktar SIXT och säger att man gärna vill börja hyra mer hos dem och samtidigt nämner att man har Hertz President Circle (och även Amex Platinum om det nu skulle inverka mer), Hur stor tror ni sannolikheten är att dem då uppgraderar till ett SIXT Platinumkort?

Har dessvärre inte provat SIXT efter min matchning men rejält less på Hertz nu efter några besvikelser i December så blir till att prova SIXT inom kort

Jag var missnöjd med Hertz, och har nu bytt till Sixt med platinum - och jag är mycket nöjd, i synnerhet med stationen på Sheraton i Stockholm.

Alltid uppgradering, men det jag tycker är bäst är att även deras minsta och billigaste bil (som oftast är billigare än den minsta på Hertz) är helt rimlig att köra!

Toppen