Senaste nytt

Vilken hyrbilsfirma föredrar du?

Vilken hyrbilsfirma föredrar du?

• Avis

Votes: 40 22,5%
  • Budget

Votes: 1 0,6%
  • Europcar

Votes: 8 4,5%
  • Hertz

Votes: 76 42,7%
  • Sixt

Votes: 44 24,7%
  • Mabi

Votes: 0 0,0%
  • OKQ8

Votes: 2 1,1%
  • Rent a wreck

• Statiol

• Övrigt

Votes: 7 3,9%

• Total voters
    178
Tyvärr inga bilder. Men A5:eek:rna har haft sportstolar, xenon, handfree osv. Dock med minsta motorn 2.0 tdi. Fast den är riktigt pigg ändå och drar väldigt lite soppa tycker jag. Jag har hyrt A5:an vid 3 tillfällen och dessa har alltid vart automat.

Det där med att maila och fråga om bilen innan hyran upplever jag som väldigt svårt, oavsett till vilket hyrbilsföretag man än mailar. Antingen får man inget svar alls eller så är svaret väldigt kort och "innehållslöst". Jag antar att det är för att bilar varierar i utförande och ingen vill skriva något som sen kunden inte får.

Jag mailade Hertz en gång och frågade om deras Prestige Collection XC60 och utrustningen. Svaret var att det var svårt att svara på då de varierade, då den ena har inbyggd webbläsare och den andra inte.. Inte riktigt det svaret jag var ute efter men.;)

Tack för svaret, då har jag höga förhoppningar :)

Sedan jag svarade i tråden har jag bytt från Avis till Hertz i Sverige och Sixt eller Avis utanför riket. Har testat Sixt vid tre tillfällen i Palma och alltid blivit uppgraderad. Uppgraderingen har blivit till tråkiga bilar men ändå..:).

Senast hade jag hyrt en Peugeot 308 SW men fick en MB C220 för 10€ extra per dag. Inte någon riktigt upgrade den var trots sin tråkighet roligare än en Ford Focus.

Hertz mystery car är väldigt prisvärd i Sverige.

Är det någon som vart med om att priset på en redan bekräftad bokning bokad via Hertz.se ändrats?
Jag såg det av en slump. Att priset på bilen jag bokat över påsk helt plötsligt är ca 1000:- dyrare om jag kollar min bokning via "mina bokningar" jämfört med min bekräftelse. samt att procentsatsen är 10% ist för 25%.
Men det borde ju inte vara några problem eftersom jag har en bekräftelse där det står att det pris jag bokat är garanterat.
Tycker bara det är jäkligt konstigt?

Är det någon som vart med om att priset på en redan bekräftad bokning bokad via Hertz.se ändrats?
Jag såg det av en slump. Att priset på bilen jag bokat över påsk helt plötsligt är ca 1000:- dyrare om jag kollar min bokning via "mina bokningar" jämfört med min bekräftelse. samt att procentsatsen är 10% ist för 25%.
Men det borde ju inte vara några problem eftersom jag har en bekräftelse där det står att det pris jag bokat är garanterat.
Tycker bara det är jäkligt konstigt?

Jag personligen har så många gånger fått ett högre slutpris när jag ska hämta ut den, än det som står på bekräftelsen. Så jag skulle inte räkna med något.

Jag personligen har så många gånger fått ett högre slutpris när jag ska hämta ut den, än det som står på bekräftelsen. Så jag skulle inte räkna med något.
Men om man har en bekräftelse med ett pris, som enligt den "garanteras". Så kan dem inte motsätta sig det.
En bekräftelse finns ju för just den typen av händelser. Jag ska iaf ha det pris som står på min, annars ska dem få höra på ett och annat;)

Men om man har en bekräftelse med ett pris, som enligt den "garanteras". Så kan dem inte motsätta sig det.
En bekräftelse finns ju för just den typen av händelser. Jag ska iaf ha det pris som står på min, annars ska dem få höra på ett och annat;)

Problemet är att det förmodligen står "*Local fees and taxes... Yada yada yada" i väldigt liten text någonstans under det garanterade priset...

Problemet är att det förmodligen står "*Local fees and taxes... Yada yada yada" i väldigt liten text någonstans under det garanterade priset...

Ingenting om några avgifter. Lokal serviceavgift Inkluderat i slutsumman, likaså skatt och väg och trafikavgift.
Skitmärkligt. Men får ta det med dem när jag hämtar bilen.

Hej på er BC:are. Vill höra er syn på saken och om saken är rimlig.
Jag erbjöds 550:- i hyresavdrag när jag skulle hämta ut min hyrbil, detta på grund av att:
Bilen inte var klar och redo för uthyrning när jag skulle hämta ut den på bokat klockslag och killen bakom disken fick inte tag på garaget för en status. Fine, ändå en fair kompensation för att jag fick bilen 20min senare än bokat. detta för att dem hade räknat iskallt med att få in min modell tidigt på morgonen men nu var så inte fallet, Fair om det hade varit det enda.

När jag väl ombeds gå ner i garaget för att hämta bilen så står den där med huven öppen och stationsbiträdet håller på att fylla på något, den var otvättad och rejält skitig (han erbjöd sig att spola av den) vilket jag avböjde för att jag började få ont om tid om han skulle köra den till andra sidan av garaget och hålla på. Han sa lite skämtsamt att "ja den är fri från blöjor i alla fall", vi gick en väldigt snabb inspektion runt bilen, inte för att jag vet hur någon av oss skulle se några skador när den var så smutsig. Iaf så tog jag nycklarna och fick backa ut bilen. När jag väl kört en stund så kommer "Dags för service" upp i displayen (bilen hade då gått en bit över 3000mil som jag antar är serviceintervallen). Detta borde dem ha sett på stationen. Efter några timmars körning så stnnade jag för en liten break och öppnade då bakluckan, där var golvet skitigt med orangea fläckar på sina ställen och på passagerarsidan låg det ca 10-15 långa blonda hårstrån. Utöver det så är bilen med friktionsdäck och inga fälgar (bara det svarta, vet inte vad det kallas), något jag tycker är så fruktansvärt fult. Så med allt detta så var och såg bilen riktigt sunkig ut. Det är nog en av de sämsta hyrorna jag haft och verkligen ingen President Circle nivå.

Vill höra vad ni tycker, innan jag skriver till dem. Ska jag kräva mer kompensation?

Toppen