Senaste nytt

Vilken hyrbilsfirma föredrar du?

Vilken hyrbilsfirma föredrar du?

• Avis

Votes: 40 22,5%
  • Budget

Votes: 1 0,6%
  • Europcar

Votes: 8 4,5%
  • Hertz

Votes: 76 42,7%
  • Sixt

Votes: 44 24,7%
  • Mabi

Votes: 0 0,0%
  • OKQ8

Votes: 2 1,1%
  • Rent a wreck

• Statiol

• Övrigt

Votes: 7 3,9%

• Total voters
    178
Jag är faktiskt riktigt less på alla hyrbilsfirmor. De fular sig och lägger på småavgifter här och där vilket gör det omöjligt för mig som kund att veta vad det faktiskt ska kosta, eller ens vilken bil jag kommer att få vilket kan variera rätt kraftigt inom samma bokningklass...
Gick det inte att säga att du tar bilen och tankar och kommer tillbaka? Eller har ni redan checkat in bilen? Jag hade liknande situation på EWR och det löste sig genom att det fanns någon fastpris för fuel service som killen bakom disken applicerade till min hyra. Tror det blev $75.
Dock nu såg jag att
Fees vary by location and are determined by current market value of gasoline in the surrounding area of the rental location and the fuel tank size of the rental vehicle.

Fick faktiskt en Shooting Brake bekräftad idag. Ska bli väldigt intressant att få ha den i en vecka.;)
Vad är Shooting Brake? MB CLS?

dum fråga då jag inte kollat närmare på det men finns det någon hyrbilsfirma där man kan likt eurobonus få poäng som man senare brukar för att boka en hyrbil ?

Jag vet att man kan boka en voucher via SAS för eurobonuspoäng men finns det någon hyrbildfirma med samma upplägg ?
HERTZ suger ju på den punkten, man får ju inget för att vara VIP kund annat än att man slipper tjafsa med kreditkort och sånt vid hämtning.
Enterprise och Hertz(Gold Plus Rewards) :D

Gick det inte att säga att du tar bilen och tankar och kommer tillbaka? Eller har ni redan checkat in bilen? Jag hade liknande situation på EWR och det löste sig genom att det fanns någon fastpris för fuel service som killen bakom disken applicerade till min hyra. Tror det blev $75.
Dock nu såg jag att

Vad är Shooting Brake? MB CLS?

Enterprise och Hertz(Gold Plus Rewards) :D

Joo jag har ju Hertz President circle el vad det heter men jag kan icke boka några bilar via hertz som går på poäng el liknande

EL hur menar du att man går tillväga ?

Joo jag har ju Hertz President circle el vad det heter men jag kan icke boka några bilar via hertz som går på poäng el liknande

Får du poäng överhuvudtaget? Jag ser ett poängsaldo varje gång jag loggar in på Hertz.com. Så fort man når 500 så går det att boka en bil sägs det.

Du har väl svensk adress i profilen? då är det lång näsa som gäller
Terms & Conditions | Hertz Gold Plus Rewards
Am I Eligible? Only individuals with an address in the following countries may participate:
Europe: Belgium, France, Germany, Italy, Luxembourg, the Netherlands, Spain, Switzerland the United Kingdom

Samma sak med Avis http://www.businessclass.se/hyrbilar/5314-avis-foerbaettrar-men-foer-grrrr.html

Hyrbil och poäng, det här är bästa dealen http://www.businessclass.se/air-fra...a-till-52-100-flying-blue-miles-med-avis.html

Brukar anlita Herz av gammal vana eftersom arbetsgivaren har avtal och då blir det även så privat. Kontoret ligger dessutom behändigt på Vasagatan mittemot Centralen. Det blir nog ändring på det nu med AVIS Flying Blue kampanj...

Det finns nog ingen hyrbil på den svenska marknaden som slår SIXT´s Mercedes-Benz Shooting Brake.
Hyr den just nu och det är en fantastisk bil att köra..och att se på :)
Att det dessutom finns väldigt få av den modellen i Sverige gör det hela lite roligare, och egot får sig en lite boost varje gång man står vid rödljuset :cool: Barnsligt kanske, eftersom det är en hyrbil, men ack så skönt ändå ;)

Toppen