Senaste nytt

Vilken hyrbilsfirma föredrar du?

Vilken hyrbilsfirma föredrar du?

• Avis

Votes: 40 22,5%
  • Budget

Votes: 1 0,6%
  • Europcar

Votes: 8 4,5%
  • Hertz

Votes: 76 42,7%
  • Sixt

Votes: 44 24,7%
  • Mabi

Votes: 0 0,0%
  • OKQ8

Votes: 2 1,1%
  • Rent a wreck

• Statiol

• Övrigt

Votes: 7 3,9%

• Total voters
    178
Mitt val är Avis & Hertz eftersom Amex Centurion ger så otroligt bra priser. Bäst so far var en envägshyra i Florida med full tank inkluderad för 30USD allt inkluderat. Uppgraderad till en stor SUV så skulle bara bensinen ha kostat mer än vad vi betalade. Både vi och personalen var tvugna att läsa igenom avtalet två gånger innan vi konstaterade att det stämde.

En annan gång var det envägshyra med Avis från YVR till Whistler. Full tank och 25CAD allt inkluderat.

Hertz har vi fått riktigt några billiga helg- och veckohyror från på bl.a. ARN. :)

Ännu en gång kanon upgrade av Sixt HEL. Jag hade bokat som vanligt en liten bil - denna gång Peugeot 207/208 men fick ut bilen enligt bilden...

Det krävs mycket att jag skulle byta från Sixt till Hertz tillbaka. Fick frågan idag när jag hämtade ut min bil om hur resten av min höst kommer att se ut? Undrade lite varför och fick information att de kommer att presentera deras TOP 10 kunder i slutet av december 2012 till Tyskland med tanken om någon eller några av dessa kunden skulle få Sixt Diamond kortet. Diamond funkar så att du får ett personligt välkomstbrev/inbjudan av Sixt koncern VD. :)

download.jpg

Grattis, Tommy, EBP nästa? ;)
Själv tog jag ut en splitterny Q5 från Zipcar på en shoppingtur igår. Verkar som bolaget har bestämt att prioritera vår parkering, nu finns det 5 bilar att välja bland.

Jag har varit Hertz trogen i många år, men valde att prova SIXT för första gången för någon månad sen. Bilen var underbar, en splitterny BMW 5-serie X-drive kombi med M-Paket osv. Riktigt Nice. Det som dock gör att jag troligen kommer fortsätta med Hertz är Sixt kommentar på mitt kvitto.
Jag begärde en kvittokopia via deras hemsida som man ska, och ser en notering på kvittot : "Dubbla kreditkort/kopior på allt, fråga vad han gör och vart han ska".
Ni som brukar hyra på SIXT, är detta vanligt?. Känner mig inte helt jättebekväm med deras kommentarer. Vad står det nästa gång liksom!

Jag har varit Hertz trogen i många år, men valde att prova SIXT för första gången för någon månad sen. Bilen var underbar, en splitterny BMW 5-serie X-drive kombi med M-Paket osv. Riktigt Nice. Det som dock gör att jag troligen kommer fortsätta med Hertz är Sixt kommentar på mitt kvitto.
Jag begärde en kvittokopia via deras hemsida som man ska, och ser en notering på kvittot : "Dubbla kreditkort/kopior på allt, fråga vad han gör och vart han ska".
Ni som brukar hyra på SIXT, är detta vanligt?. Känner mig inte helt jättebekväm med deras kommentarer. Vad står det nästa gång liksom!

Hej Hilton,
aldrig sett sånt på mina kvitton från Sixt. För mig allt funkat alltid jätte bra. De kvittokopior som jag begrät via deras hemsida har varit liknande som Sixts vanliga PDF kvitton utan några som helst extra kommentar.
Låter jätte konstigt. Undrar lite i vilken status du hyrde bilen?
//Tommy

Hej Hilton,
aldrig sett sånt på mina kvitton från Sixt. För mig allt funkat alltid jätte bra. De kvittokopior som jag begrät via deras hemsida har varit liknande som Sixts vanliga PDF kvitton utan några som helst extra kommentar.
Låter jätte konstigt. Undrar lite i vilken status du hyrde bilen?
//Tommy

Jag får väl anta att det var menat att det bara skulle synas internt, och inte var meningen att jag som hyrestagare skulle se egentligen. Pinsamt för dem.
Vad menar du med status?

Jag får väl anta att det var menat att det bara skulle synas internt, och inte var meningen att jag som hyrestagare skulle se egentligen. Pinsamt för dem.
Vad menar du med status?

Ooops. Borde skrivit station istället för status. Sorry. Nämligen på vissa stationer som Nice, Kiruna, och Malmö fått förfrågan var kommer jag rese. Frågat varför och fått info att om jag ska till utomlands vill de ha ytterligare ett kreditkort som säkerhet. I Nice skulle det varit markant dyrare att ta SuperCover om jag skulle åkt till Italien också.

Toppen