Smakar den bättre än Monopoo?Äcklig vet jag inte om jag skulle kalla den. Den vinner inga smakpriser enligt mig, men den är iaf drickbar.
Kom inte ihåg namnet, men den kostar 16 dollar per flaska och är enligt uppgift riktigt äcklig. Tidigare serverade de Gosset Grand Reserve, som numera endast finns i First.
Det var inte Lanson. Dangin hette den. Paul Dangin & Fils Champagne Cuvée Carte Or Brut | Wine InfoOch jag skulle vilja veta var du får Lanson Black Label för $16, det är ett jäkla kap.
Den producenten har jag inte provat, men de verkar ha en hyfsad bredd, med Blanc de Blanc, Blanc de Noir, Prestige etc, där Carte Or verkar vara den enkla. Får ta en sväng förbi nästa gång jag är där.Det var inte Lanson. Dangin hette den. Paul Dangin & Fils Champagne Cuvée Carte Or Brut | Wine Info
Tänk på att det är inte alltför ovanligt att vinet blivit dåligt, så om det inte smakar bra så kan flaskan helt enkelt blivit dålig. Champagne skall aldrig smaka dåligt (i riktiga flaskor) även om det finns undantag naturligtvis, men oftast är det subjektiva preferenser. Alternativt att de haft flaskan öppen för länge (kan man oftast se då det är för lite bubblor) eller att den inte är kall nog, vilket försämrar smaken ordentligt.
Verkar som att de bytt (ner sig, från Gosset vilket är en prestation) till Lanson Black LabelNogen som ved hvilken champagne American Airlines serverer på langdistance business class for tiden?