Så kommer de på niveau med Qatar (der kører Taittinger Rose og Lanson 1999 i C-klasse)Singapore Airlines er ved at skifte til Taittinger i business class.
Det skal være Taittinger hvis jeg ikke husker forkert.Reser med Singapore Airlines på fredag CPH-SIN-MNL, någon som vet vilken champagne de kör nu i C-klass på longhaul?![]()
Ser att Lufthansa börjat servera Taittinger brut millesime i F. Har inte sett några reaktioner på detta ännu men detta är ju ett klart steg ner i kvalite jämfört med vad man normalt får i F.
Mmmm Gaja, detta hus producerar verkligen bara topp-klass!Rätt sniket tycker jag, är ju i princip en c-klasschampagne. Hade dom haft nåt roligt i den övriga vinmenyn hade jag kunnat köpa det, typ om dom haft Gaja Barbaresco som rött alternativ, nu känns det mer sim en klassisk enhancement.
Klartecken, ändå kostar en Gaja Barbaresco mindre än en LPGS. Kanske problem med volymen för stora carriers men generellt skulle jag vilja se bättre röda alternativ i F. Då får dom gärna dra ner på kvaliten på bubblet. Sedan tror jag att konsumptionen av rött skulle vara mindre än den på bubbel så dom skulle spara på en sådan justering.Mmmm Gaja, detta hus producerar verkligen bara topp-klass!