Senaste nytt

Vilken champagne serveras ombord hos olika flygbolag?

Reser med Singapore Airlines på fredag CPH-SIN-MNL, någon som vet vilken champagne de kör nu i C-klass på longhaul? :)

Swiss serverade Pommery i småflaskor här om dagen i C mellan ZRH-ARN.
Helt ok, även om jag föredrar att de har en större flaska.

Ser att Lufthansa börjat servera Taittinger brut millesime i F. Har inte sett några reaktioner på detta ännu men detta är ju ett klart steg ner i kvalite jämfört med vad man normalt får i F.

Ser att Lufthansa börjat servera Taittinger brut millesime i F. Har inte sett några reaktioner på detta ännu men detta är ju ett klart steg ner i kvalite jämfört med vad man normalt får i F.

Ja det var en Tattinger, 2007 här om dagen på LH F, den är ju snäppet under vad de brukar ha. Men den är rätt god den med.

Rätt sniket tycker jag, är ju i princip en c-klasschampagne. Hade dom haft nåt roligt i den övriga vinmenyn hade jag kunnat köpa det, typ om dom haft Gaja Barbaresco som rött alternativ, nu känns det mer sim en klassisk enhancement.

Mmmm Gaja, detta hus producerar verkligen bara topp-klass!
Klartecken, ändå kostar en Gaja Barbaresco mindre än en LPGS. Kanske problem med volymen för stora carriers men generellt skulle jag vilja se bättre röda alternativ i F. Då får dom gärna dra ner på kvaliten på bubblet. Sedan tror jag att konsumptionen av rött skulle vara mindre än den på bubbel så dom skulle spara på en sådan justering.

Toppen