Senaste nytt

Vilken champagne serveras ombord hos olika flygbolag?

QR har desværre stoppet med Krug, Pol Roger, og andre gode hvide champagner i business class. Nu er der kun Jacquart og Taittinger (rose)....Jacquart'en er den samme som serveres i monkey...

QR har desværre stoppet med Krug, Pol Roger, og andre gode hvide champagner i business class. Nu er der kun Jacquart og Taittinger (rose)....Jacquart'en er den samme som serveres i monkey...
Aj då... men QR har väl aldrig haft Krug i business class utan endast i baren på A380?

Väldigt trist med Jacquart! Jag brukar hålla mig till rosén och där är ju ändå Taittinger helt OK, även om Pol Roger givetvis är att föredra.

• Gilla
Reactions: pep
Singapore Airlines serverar Taittinger Prelude i business och Ernest Rapeneau i Premium E.
I F tror jag att det är Krug och Dompa, men rätta mig gärna om jag har fel.

AA serverar för närvarande Louis Roederer Brut Vintage i F på sina långdistansflygningar. Innan take-off serveras något amerikanskt skräp i plastglas.

Det bisarra är att på inrikesflyget serveras Lanson Champagne i plastglas innan take-off i F och någon prosecco i en guldflaska när man väl är uppe i luften... Fick det på två flyg så jag tror inte det var någon slump!?

Qatar bytte rosé
image.jpg
för några veckor sedan, från klassiska Taittinger till den här jokern

Toppen