Senaste nytt

Vilken bokstav ska användas för att benämna BusinessClass, C eller J?

Funcadelic

Medlem
Se denna lista över koppling bokningsklass och kabinklass på FT (FlyerTalk? Financial Times? Första Tvättid?). Viss förvirring är således motiverad. :)
 

Sahlen

Medlem
Jag har kanske använt 'J' men det är nog ett undantag som hänt kanske en eller två gånger på mina dryga 3.000 inlägg, däremot skriver jag dock väldigt ofta Y, C och F istället för ekonomi, business och first och det kommer jag fortsätta med.
Skön inställning. Med det uppnår man, som många redan varit inne på, förutom risk för missförstånd, en hög tröskel för nya medlemmar. 3000 inlägg eller inte så anser jag att var och en får tänka till när ett inlägg skrivs. Vill jag att fler bidrar till forumet eller vill jag uppnå en elitistisk miniklubb för de allra mest aktiva?
 

Valley

Medlem
J är numera full flex business class på Lufthansa. J var tidigare discounted business class på Lufthansa men för ca fyra år sedan harmoniserades bokningsklasserna för bolagen i *A Atlantic joint venture.

I fallande ordning är Lufthansas bokningsklasser i business class:
J, C, D, Z, P.

Har/hade inte Lufthansa även I för någon form av business class ?
 

Palazzi

Medlem
Ja, vad har hänt egentligen? Nu ser jag dig mest i tågtrådarna.

Det är nog för att jag mest sitter på tåg numer. Borde vara en av de bästa kunderna de har på SJ....

Gällande flyg: Kanske landar på 5 t/r inrikes, 2 t/r till Asien och ytterligare en handfull inom Europa. 90% av dessa är i arbetet och i ekonomiklass (alltså inget nytt att skriva om). Privat har det också blivit Europa.... mestadels i business, men så upphetsande har det inte varit.

Minskat deltagande har flera orsaker: Det generella intresset har minskat, tiden har minskat, och semestern har minskat till den grad att jag inte hinner nyttja mina poäng. Köper på Eurobonus-shoppen för mina poäng istället.

Sen är det väl kanske så att man tillslut känner att man blir "fullärd" (eller iaf nöjd) och inte har lika mycket utbyte av informationen längre. Andelen tips o trix har ju också minskat drastiskt sedan "de gamla rävarna" minskade sitt deltagande (några undantag).
Just nu blir det bilar och båtar istället, så att man kan göra av med resekassan på något ;)
 
Toppen