Senaste nytt

Vilken bokstav ska användas för att benämna BusinessClass, C eller J?

AABack2ARN

Medlem
På mina senaste boardingkort med BA har det stått C som kabinklass oavsett om bardingkortet varit utskrivet av BA, AA eller CX

På CX-flighterna har kabinklass varit J oavsett om korten skrivits ut av CX eller BA
 

AABack2ARN

Medlem
BA har bara varit Club Europe (de facto bara Stockholm-London eller vice versa). BA operated men jag har haft BA, AA och CX marketed flights. Alla benämnda med C som kabinklass oavsett vem som skrev ut boardingkortet.

CX var både långdistans och intra-asien. Bara CX operated CX marketed. Alla med J som kabinklass

Detta har i samtliga fall varit på "klassiska" boardingkort utskrivna på en flygplats. Och bara i år.
 

Homer

Medlem
Förvirringen är mindre när det gäller 1:a klass, det är få som slänger ur sig enbart en bokstav P, A osv. när
det talar om så allvarliga saker utan man tar gärna till lite extra så att ingen undgår
att förstå vad det handlar om, nu djävlar ska jag flyg FIRST CLASS.
 

staff

Medlem
Oj, insag inte vilken diskussion mitt anvandande av "J" hade genererat!

Har lange bott i Australien och Singapore dar "J" ar vedertaget for business class. "C" var nytt for mig nar jag joinade BC.se 2013 (tror jag). Oavsett, pa manga medlemmars inradan ska jag skriva 'business class' i fortsattningen.
 

Dr. Miles

Expert
Förvirringen är mindre när det gäller 1:a klass, det är få som slänger ur sig enbart en bokstav P, A osv. när
det talar om så allvarliga saker utan man tar gärna till lite extra så att ingen undgår
att förstå vad det handlar om, nu djävlar ska jag flyg FIRST CLASS.
Ja, om någon använde P som First class så skulle det finnas risk att andra tror att det var rabatterad Business class biljett (i alla fall hos många flygbolag inom Star Alliance).
Hade man använt O som First class award (också inom Star Alliance) så vissa skulle tro att den personen köpte en billigaste SAS Go biljett.
 

FFlash

Medlem
Det handlar inte om att peka ut någon, ber om ursäkt om du känner dig träffad.


/Moderator

Nah...mitt tidigare inlägg var tydligen skrivet med semesterstress, dålig arbetsdag etc. i kombination med att bryta mot %-haltiga regler på BC ;) (kanske...medger inte!) så fortsätter att spamma här ändå... :D

Nu är det semester och solsken! Ha det
 
Toppen