Senaste nytt

Vilken ö i söderhavet skulle ni valt?

Vad hittade du för pris på AKL-RAR i business?
Fick frågan i nästa led i bokningen hos Air New Zealand om jag ville uppgradera, har för mig att det var ca 500 NZ$ per person för C på utresan. Det hade kostat ytterligare drygt 600 NZ$ för att uppgradera resan RAR-AKL-SYD.

/Christian

Anser ni att det är rimligt med 7500kr i economy dec/jan för att flyga:
SYD-AKL, AKL-RAR-AKL, AKL-SYD för en person?
Jag tror att det är de priser man får förvänta sig. Det går dock direktflyg på lördagar från Sydney till Rarotonga om det är av intresse.
Utan att veta men jag tror att det går att köpa paketresor där man får flyg samt hotell på Rarotonga till ett bra pris. Det kändes som att 90% av alla som åkte planet från Sydney till Rarotonga när jag flög sträckan just hade en sådan deal. Hotellpriserna är ju relativt dyra, men om man kombinerar detta tror jag man kan komma ner avsevärt i pris. Kan vara värt att titta upp i alla fall.

Gjorde bara en snabb googling och hittade följande (är visserligen inte för era datum och verkar vara med Virgin Australia)
Raratonga Cook Islands Holidays & Package Deals | Virgin Australia
Flyg och boende för 1400$ (ca 9000 kronor) på 4-stjärnigt hotell i 5 dagar per person.

Packages - Cook Islands Travel Sale Packages

Last edited:
Mitt val föll på Fiji. Av komfort- och budgetmässiga skäl. På Radisson Blu på Denarau, 20 minuter från flygplatsen, kommer vi säkert att vara nöjda. Vi vet att vi får begränsad kontakt med urkulturen - det får vi ta vid en annan framtida resa.

Jag var pa bora bora for nagra ar sedan, visst ar det fint men jag haller anda Maldiverna som det absoluta paradiset (ocksa med ROI inkluderat). PPT som ocksa namts vill jag likna vid "paradiset" Bali och en soptipp!

Hej igen

Jag har resonerat en hel del fram och tillbaka och kommit fram till att vi vill till Fiji, Nya Zeeland och Rarotonga.
Vi har award-biljetter från GOT-SYD t/r , samt AKL-NAN-AKL. Vi behöver köpa till biljetter mellan SYD-AKL, AKL-RAR, RAR-SYD.
Jag har letat febrilt efter award-platser men inte kunnat hitta några just under dec/jan som vi ska åka.
Det billigaste jag hittar i economy har varit runt 7000 kr /person. Personligen tycker jag att det är ett ok pris även fast jag önskade att det gick att hitta billigare.

Jag har dock stött på ett litet problem. Jag har inte fått bekräftat min ledighet från jobbet, men tror inte att det kommer att vara några problem. Dock vill jag ta det säkra före det osäkra och boka återbetalningsbara biljetter. Jag hittar då ovannämnda sträckor med Air New Zealand till ett pris av 9500 kr /person. Det är lite dyrare än jag räknat med men det får bli så. Tror ni att det är en smart idé att boka dem och sedan så fort ledigheten blivit beviljad boka om till ett billigare pris om det finns då? Alternativt om det mot förmodan dyker upp bonusplatser på en eller delar av sträckorna.?

Tacksam för input här så att jag inte begår något "klassiskt misstag".

Efter inspiration i denna gamla tråd har vi nu trixat ihop en vinterresa med lite öhoppning i Söderhavet. Utmaningen är förstås att resa i sidled mellan öarna utan att mellanlanda i NZ.

Med start och mål i NZ reser vi Samoa-Fiji-Vanuatu-Nya Kaledonien. Det var svårt att få in mer stopp utan att backtracka eller ta den långa (och dyra) omvägen via Tahiti. Korta stopp men det blir säkerr återbesök i regionen.

Några tips kring dessa destinationer föruotm dem som redan nämnts? Tar tacksamt emot!

Vanuatu, inte lika utvecklat som ex Fiji.
Otroligt vacker natur och väldigt vänliga människor.

Kollar du på bilder/youtube klipp så är det oftast filmat på Holiday inn i Port Vila, väldigt härligt hotell med en bra prisbild.

Fiji är mer utvecklat med stora fina hotell.
Kan verkligen rekomenderar en ö som heter Beqa, för er som gillar att dyka (framförallt med hajar, god chans att få se tigerhaj)

Har jobbat på Nya Kaledonien för några år sedan. Mycket märklig ö då den är en Fransk kommun och tillhör EU! Vet dock att det pågick någon form av 'utträde' när jag var då så jag vet inte status fn?

Jag är 'Presidents Circle' på Hertz och jag kommer ihåg att tjejen i Hertz-båset vid ankomst hade aldrig sett en så billig bilhyra någonsin.

Bered dig på att ta den stor plånboken med dig. Det är snordyrt då allting är importerat (Pizza lätt over SEK200!). Men glöm för guds skull inte att ta en tur runt hela ön, det är en upplevelse...

Toppen