Hej igen
Jag har resonerat en hel del fram och tillbaka och kommit fram till att vi vill till Fiji, Nya Zeeland och Rarotonga.
Vi har award-biljetter från GOT-SYD t/r , samt AKL-NAN-AKL. Vi behöver köpa till biljetter mellan SYD-AKL, AKL-RAR, RAR-SYD.
Jag har letat febrilt efter award-platser men inte kunnat hitta några just under dec/jan som vi ska åka.
Det billigaste jag hittar i economy har varit runt 7000 kr /person. Personligen tycker jag att det är ett ok pris även fast jag önskade att det gick att hitta billigare.
Jag har dock stött på ett litet problem. Jag har inte fått bekräftat min ledighet från jobbet, men tror inte att det kommer att vara några problem. Dock vill jag ta det säkra före det osäkra och boka återbetalningsbara biljetter. Jag hittar då ovannämnda sträckor med Air New Zealand till ett pris av 9500 kr /person. Det är lite dyrare än jag räknat med men det får bli så. Tror ni att det är en smart idé att boka dem och sedan så fort ledigheten blivit beviljad boka om till ett billigare pris om det finns då? Alternativt om det mot förmodan dyker upp bonusplatser på en eller delar av sträckorna.?
Tacksam för input här så att jag inte begår något "klassiskt misstag".