Senaste nytt

Vilka udda flygplatser har du varit på?

Hej, mitt första inlägg här på BC får bli i denna tråd om udda flygplatser och 3 stycken som kanske inte är udda(!?) men som verkligen har gjort intryck och fullkomligt älskar är dessa:

Spenderade ca 10 dagar på St. Maarten med allt vad det innebar av kanonväder,kalla öl, härlig musik och flyg dagarna i ända... en av dom trevligaste semestrarna jag gjort.

2010-03-24_1914_001.jpg

sunset3.jpg

sunset1.jpg

sunset2.jpg

Passade även på och flyga till/från närbelägna ön Saba med sin spektakulära flygplats

IMG_4124.jpg

För 2 månader sen var jag i Kathmandu och passade på med en dagstur till Lukla.En underbar plats med den lilla banan och magnifika berg runt omkring.

IMG_5169.jpg

Minsta jag besökt, förutom Kalmar (KLR) : Grenoble Isère airport, GNB - St Geoirs, tungvrickare till namn ... om du ska till Grenoble med flyg så rekommenderar jag hellre Lyon (fler flighter o bolag), och buss därifrån, tar ungefär lika lång tid ändå.

MSU - Moshoeshoe I International Airport, Maseru internationella flygplats i Lesotho. Liten, enkel men rätt så fräsch (var då i alla fall). Moshoeshoe I International Airport - Wikipedia, the free encyclopedia

Eslövs flygplats - ESME. Min gymnasielärare var med i flygklubben där och erbjöd sig att ta med några av oss elever på en rundlygning i en Cessna Skyhawk 172. :)

Vet inte heller om det är så udda men Entebbe International Airport (EBB). Fick kliva ur taxin och gå igenom en säkerhetskontroll ett par hundra meter innan flygplatsen förrän man fick tillträde att åka in.

MZR hade fem säkerhetskotroller efter varandra. (rimligen för att det skulle vara svårare att muta sig förbi (vilket gick))

XEV är nog inte mångs som vet vad det är men måmga har nog varit där. Fast det kanske inte ens går att landa en helikopter där utan många problem...

Toppen