Senaste nytt

Vilka udda flygplatser har du varit på?

Sitter just nu på Donegals flygplats i nv Irland. 20130702_133508.jpg

Attachments

• 20130702_133547.jpg
    20130702_133547.jpg
    204,6 KB · Visningar: 479
Den lilla lilla flygplatsen i Caticlan i Filippinerna 2002 där det fd ryska planet av okänd modell landade studsande på ett gräsfält. Man tog själv sin väska ur planet och funderade sen på nån sort transport. På en stolpe fanns en skylt med TAXI och en telefon. Lyfte man på luren möttes man av susande men det fungerade ändå på nåt sätt för inom 3 minuter kom det en "taxi" :)

När man skulle därifrån kom piloten själv och kollade biljetterna och lassade in väskorna.

Nu har dom säkert en riktig flygplats där men det var kul att vara med om något så udda

Caticlan är idag en mycket trevlig liten flygplats kan jag meddela efter ett besök i vintras. Allt fungerade klockrent och smärtfritt trots att trafiken stundtals är hög. Finns nog mycket värre exempel i Filippinerna nu förtiden.

Ja, ENSA är en liten trevlig flygplats. Vi fick ta en extratur för att kolla om fjorden var isfri innan vi gick in för landning.

Får väl dra till med Tashkent - TAS. Mellanlandade där på väg till Thailand i början på 90-talet. Precis sådär tråkigt öststatsaktig och betonggrå som man kunde tro på förhand. Vill minnas att det fanns någon sorts licensbrygd Coca-Cola som serverades rumsvarm. Ingen höjdare...

Får väl dra till med Tashkent - TAS. Mellanlandade där på väg till Thailand i början på 90-talet. Precis sådär tråkigt öststatsaktig och betonggrå som man kunde tro på förhand. Vill minnas att det fanns någon sorts licensbrygd Coca-Cola som serverades rumsvarm. Ingen höjdare...

Jag var där 23 timmar i transitrum och drack just den rumsvarm Coca-cola från taxfree då det var enda drycker jag kunde dricka som såldes i taxfreen. (Det var inte direkt något läge att dricka billig vodka.)

Avgångshallen i Mazar-e-Sherif bestod när jag var där av en hangar med vita plaststolar (sådana man har på balkonger). Säkerhetsvakten hade AKM med bajonett. Den användes för att lugna ner en man som var för högljudd (det funkade att peta lite på honom med bajonetten).

Toppen