Senaste nytt

Vilka kreditkort använder du och varför?

jumbooze

Medlem
Betalar i stort sett allt med Amex EB, kommer upp i 150' på tre månader ungefär, så det finns kanske anledning att fundera på att betala med ngt annat kort efter det? Innan jag drev egen firma använde jag oftast Eurocard med längre faktureringstid för att hinna kvarna reseräkningar men nu är det bra turn-around i den processen :)

Har även lite andra kort - Volvokort för bilen, SHB Företagskort som ingår i något paket - använder det ibland för att jämna ut kassaflödet iom att det är längre faktureringstid där.
Överväg att använda SAS Diners för att samla poäng och få några gratis loungebesök på de resor du inte flyger med SAS / *A (har du EBG?) 10k / "entré" om jag inte missminner mig
 

Ola Z

Medlem
MasterCard genom min franska bankförbindelse LCL (Credit Lyonnais). Används vid spending i EUR
Amex Gold trots sämre möjlighet till SAS EB-intjäning men med bredare möjligheter genom Memberships rewards.
Diners Club SAS EB för loungeaccess. Ser till att hålla upp spendingen så det räcker till många fria besök.
SJ MasterCard svart. Ingen årsavgift på svart nivå. Bra intjäning (30p per 100kr) som både är nivå- och bonusgrundande.
 

Immelman

Medlem
Ska kolla upp SAS Diners. Har EBG och brukar komma upp i G efter ca halva perioden baserat på flygsträckor (i mitt förra uppdrag var det mest Stockholm-Köpenhamn över dagen, nu kommer det bli fler längre flygningar vilket ju ändrar ekvationen något). Ett annat alternativ är ju att flyga med något annat bolag ibland när jag nått G men det är ju en diskussion för en annan tråd.
 

Olsson91

Medlem
Gör en liten bump då de har ändrats bra i plånboken denna dag. Amex ut och ett nytt visa in.

QLw34W7.jpg
 

nota bene

Medlem
Har privat Amex SAS som enda kreditkort - har sedan Visakort utan kredit hos SHB och Nordea samt ett hos Barclays (används vid resor i UK om det finns pengar på det). I jobbet har jag även ett Visa Gold.
 

ACervin

Medlem
En Virgin flygare. Själv efter mycket funderande blev det AmEx och Visa Qantas branded kombinerat med amEx Platinum Edge för en gratis inrikes i Australien med Virgin årligen
 

staff

Medlem
Kul att man inte var den enda AU-baserade forummedlemmen här!

Trivs med Platinum Edge-- gratisresan är bra samtidigt som supermarket spend genererar 3x poäng. Virgins co-brandade High Flyer kort har 4 inrikesresor till halva priset oavsett bokningsklass, men denna förmån slutar tyvärr gälla den 30 November. Var perfekt för status runs i Flexi och uppgraderat till Biz (speciellt förmånligt på coast-to-coast flighter) med poäng. Kommer att sörja denna!
 

vicce

Medlem
Har SAS American Express, VISA Gold, samt Eurocard Platinum.

- SAS American Express har jag för att samla mer poäng, samt 2-4-1 vouchern.
- VISA Gold har jag bara för att jag en gång tyckte att det kanske är bra att ha ett VISA där de inte tar Master Card. Använder det aldrig, och funderar på att säga upp det då jag bara betalar årsavgifter på det.
- Eurocard Platinum har jag för Priority Pass, samt att det är bra med ett kreditkort som accepteras på de ställen där American Express inte tas.
 

ACervin

Medlem
Kul, nu är vi i alla fall två. Använder alltid Platinum Edge på Woolies och Coles. Kommer att behålla detta. Men funderar på att hitta nya Qantas branded om där är några bra sign up bonus på gång
 
Toppen