Ja jag var råtaggad på fika och bastu, men jag får många pluspoäng hemma när denna resa inte blev av.Cristoffer Cedergren skrev:Tråkigt detta, hade sett fram emot fika med alla er här.Klicka för att utvidga...
Ja jag var råtaggad på fika och bastu, men jag får många pluspoäng hemma när denna resa inte blev av.Cristoffer Cedergren skrev:Tråkigt detta, hade sett fram emot fika med alla er här.Klicka för att utvidga...
Brandten skrev:Tittar på BT via RIX (så man får flyga lite prop) eller AB via TXL (har aldrig flugit AB och inte varit på TXL så why not). Allt beroende på hur många EB-poäng det ger (någon som vet ungefär?).#vågavägradirektflygKlicka för att utvidga...
dino_81 skrev:Tyvärr ger varken resor med Air Baltic eller Air Berlin poäng till EuroBonus. Undantaget är resor med Air Baltic mellan Köpenhamn/Oslo och Riga vilka ger extrapoäng.Klicka för att utvidga...
El0 skrev:Om man då flyger "via RIX" (som BT gör), får man då poäng ARN - RIX men inte RIX - HEL ?Isåfall får man ju lite poäng i alla fallKlicka för att utvidga...
Så klart ska det vara så krångligt som möjligt.. tack för klargörandet!dino_81 skrev:Nej, sedan sista augusti i år är det endast mellan Köpenhamn/Oslo och Riga man får extrapoäng. Det är inte längre möjligt om man flyger Stockholm-Riga.Klicka för att utvidga...
Kan ta upp till 10 arbetsdagar, sa min bank.El0 skrev:Så klart ska det vara så krångligt som möjligt.. tack för klargörandet!@Cristoffer Cedergren- jag har fortfarande inte sett några pengar.Klicka för att utvidga...
Jag övervägde också ombokning till tex Hamburg nästa helg, men man tappade ju lite lusten och förtroendet. Får bli en sväng med Finnair nästa år istället.KeXx skrev:Jag skulle flyga CPH-HEL dagen efter er med A350 och fick samma besked som er, men efter ett samtal till Finnair så blev jag ombokad utan krusiduller till nästa tur med A350 den 18/10 trots nästan en prisskillnad på 3000 DKK på biljettpriset.Så alternativet med ombokning på en annan rutt med planet innan den 30/10 fungerade utmärkt!Klicka för att utvidga...
Tycker ändå att det är bra skött av dom genom att erbjuda dessa två alternativ. Rent krasst kunde dom ju bara hävdat att vi bokat en resa mellan A-B även om dom marknadsfört det nya planet.Cristoffer Cedergren skrev:Jag övervägde också ombokning till tex Hamburg nästa helg, men man tappade ju lite lusten och förtroendet. Får bli en sväng med Finnair nästa år istället.Klicka för att utvidga...
Ja, exemplariskt skött. Ville hitta nån helg när det passade mig och då jag kunde testa att flyga ut från Norrköping till Helsingfors vidare med A350 nånstans, men lyckades inte.KeXx skrev:Tycker ändå att det är bra skött av dom genom att erbjuda dessa två alternativ. Rent krasst kunde dom ju bara hävdat att vi bokat en resa mellan A-B även om dom marknadsfört det nya planet.Här får vi ju ändå alternativen att boka om kostnadsfritt eller full återbetalning. Jag har full förståelse att man kanske inte kan hitta någon lucka innan den 30/10 för ombokning men då får man i alla fall tillbaks sina pengar. Däremot kan jag hålla med om att det är jäkligt drygt med att behöva vänta upp till 10 dagar.Vi kan ju inte lägga skulden på Finnair för att leveransschemat spricker...Klicka för att utvidga...
Cristoffer Cedergren skrev:Ja, exemplariskt skött. Ville hitta nån helg när det passade mig och då jag kunde testa att flyga ut från Norrköping till Helsingfors vidare med A350 nånstans, men lyckades inte.Klicka för att utvidga...
Premiumloungen i Non Schengen är förstås den absolut bästa o dessutom unik iom bastun, Men jag gissar att det blir besvärligt att ta sig både dit och in, om du inte har status.Brandten skrev:Två dagar kvar och jag har fortfarande kvar min biljett. Två kundmöten inbokade så måste åka ändå. Blir jag själv i loungen eller?PS: Jag kommer besöka båda PP loungerna och testa men förutom dessa, vilka lounger får man INTE missa på HEL?Klicka för att utvidga...
Nej all(a) status jag hade bangade ju när AY inte flög sin A350 //emoji.tapatalk-cdn.com/emoji23.pngJonW skrev:Premiumloungen i Non Schengen är förstås den absolut bästa o dessutom unik iom bastun, Men jag gissar att det blir besvärligt att ta sig både dit och in, om du inte har status.Klicka för att utvidga...