Senaste nytt

Vi som ska flyga AY645 7/10

Måste säga att Finnair agerat föredömligt här! Jag hade nog aldrig vågat drömma om att ett flygbolag skulle göra så här...
Samma här.
Förstår att det inte alltid går som planerat, saker o ting kan bli försenat - och Finnair hade ju faktiskt kunna hänvisa till (det nu uppdaterade datumet i texten) på a350.finnair.com
"The dates are as of 21 September 2015. Finnair reserves the right to make changes due to operational reasons."
och inte betalat tillbaka ett smack om de kände för det.

Fruktansvärt bra skött från deras sida - kommer utan tvekan boka en ny resa med Finnair nästa gång jag har chansen.

Fast jag tror ju att många bokat för att faktiskt de behöver resa detta datum och flighten i sig är ju inte inställd?
Info om bytet från A350 till A320 och att de tillåter avbokning vore väl inte fel? Fick ett standardmail från Finnair idag om "your coming trip with Finnair is soon.." så mail kan dom ju skicka verkar det som :)

Hur vanligt är det att bolag går ut och marknadsför särskilda "flygplansmodells-premiärturer" 5 månader i förväg, skulle du säga?

Det är väl inte jättevanligt, men det händer. Praktexemplet på hur man inte ska hantera saker är väl Norwegian här med sin "Dreamliner experience" som fick sig en helt ny innebörd.

Det är dock riktigt bra att man här gör helt rätt och inser att kunder kanske bokat just för att få flyga med A350 och därför tillåter avbokningar oavsett vad fare rules säger.

Toppen