Senaste nytt

Vi som ska beställa SAS EuroBonus Elite American Express kortet

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förhoppningsvis blir det en win/win för mig & SAS med de "extra" poängen. Jag låg precis under EBG och min nya statusperiod påbörjas tidigt 2016 men tack vare poängen och en långflygning i december klarar jag EBG trots allt.
Detta innebär att jag kommer enbart resa med SAS under 2016 och jag och min familj reser en hel del. Istället för att boka med billigare flygbolag kommer vi nu enbart flyga med SAS för det känns bättre och man har lite extra förmåner som EBG även om resekostnaden blir avsevärt högre.
Känns som vi båda tjänar på detta och jag tackar för poängen som kom som en tidig julklapp!

Förhoppningsvis blir det en win/win för mig & SAS med de "extra" poängen. Jag låg precis under EBG och min nya statusperiod påbörjas tidigt 2016 men tack vare poängen och en långflygning i december klarar jag EBG trots allt.
Detta innebär att jag kommer enbart resa med SAS under 2016 och jag och min familj reser en hel del. Istället för att boka med billigare flygbolag kommer vi nu enbart flyga med SAS för det känns bättre och man har lite extra förmåner som EBG även om resekostnaden blir avsevärt högre.
Känns som vi båda tjänar på detta och jag tackar för poängen som kom som en tidig julklapp!

Ser vad du skriver men jag står fast vid mitt inlägg att konceptet med influgen status faller isär när sådan här händer. Det blir helt enkelt så att vi som är extremt sas trogna får samma perks som sådana som inte är lika trogna = vad är poängen med att vara lojal då?

Hoppas amex löser det tekniska frågor som jag belyste tidigare ... För allas bästa inkl SAS...

så där ja! Då har Amex dragit tillbaka poängen - bra!

Hoppas innerligt att det även har lyckats dra tillbaka statusen på det som åkte upp ett steg pga detta till EBG och EBD samt även degraderat ev bortgivna status ...

Rätt skall vara rätt!

@Emme kan du bekräfta att även din status drogs tillbaka och inte bara poängen ...??!

@palmen kanske dax att bryta ut "Amex elite felaktiga baspoäng" till egen tråd?!

Last edited:
Amex har fått lite för många samtal. Man har även läst vad som ventilerats här. Det blev nog lite väl svårt att kunna låta felet bero.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen