Senaste nytt

Vi som ska beställa SAS EuroBonus Elite American Express kortet

Status
Stängd för vidare inlägg.
Amex vidhåller att för att kunna få statusgrundande 20k så ska kortet vara förnyat fr o m 1/1-15. Och den skrivningen har ju förekommit här i tråden tidigare.
Och då min brytpunkt ligger i nov/dec så menar de att det är först då i år som jag får mina poäng.
Men listan är ju lång på folk här som fått poängen redan i november/december.
Så ett varv till med Amex nu, då SAS svarar att de inte kan påverka något utan bollen ligger hos Amex.
De kan ju rimligen inte säga ja till några och nej till andra och i mitt fall blir jag ju straffad för att jag redan hade Elitekortet och inte behövde ansöka om det från något annat kort...

Utan att ha läst igenom alla inlägg, men jag tycker det verkar som de som uppgraderat till Elite-kortet har fått poängen på en gång, medans de som redan hade det får vänta til nästa brytpunkt?

Låter som den klassiska "vi straffar de som redan är kunder, och fokuserar förmåner mot nya kunder" tyvärr...

Utan att ha läst igenom alla inlägg, men jag tycker det verkar som de som uppgraderat till Elite-kortet har fått poängen på en gång, medans de som redan hade det får vänta til nästa brytpunkt?

Låter som den klassiska "vi straffar de som redan är kunder, och fokuserar förmåner mot nya kunder" tyvärr...
Det är ju då dessutom extra kul att ha fått fel info från dem i första början.
Och detta från flera personer hos Amex.

Skickat nytt mail till Amex. Inget svar än på två dagar...
Nu börjar man ju bli orolig om det verkligen blir nåt ebg innan kvalificeringsperioden är slut :(

Är det vanligt att det går så segt?

Edit: idag dök det upp 20k på EuroBonus kontot och ett mail om att ansökan behandlas

Alldeles lagom till helgens resa:)

Last edited:
Är det er uppfattning också den senaste tiden att det det tagit 10dagar ifrån ni skickat in det?
Väntar på mitt kort så jag kan göra ytterliggare bokningar i sommar......:)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen