Senaste nytt

Vi som ska beställa SAS EuroBonus Elite American Express kortet

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ok! Det verkar vara kört för mig med att få 20k... Så back to Gold fr o m nu då (eller iaf i augusti)
.Här är svaret från Amex:

"Det är olika processer som avgör huruvida de 20 0000 statusgrundande poängen fördes över innan eller efter 1 januari 2015. Vid nyansökan för ett SAS EuroBonus American Express Elite Card tar American Express kontakt med SAS Eurobonus för att stämma av uppgifterna som lämnats i ansökan. Det medförde att vid nyansökan fördes 20 0000 statusgrundande poäng över vid den kontakten med SAS Eurobonus. Detta gällde fr.o.m. den 1 november 2014.

Befintliga medlemmar av SAS EuroBonus American Express Elite Card fick utnyttja de nya förmånerna med förbättrade villkor för den 50% poängrabatten samt ansöka om extrakort from den 1 november 2014. Höjningen av årsavgiften om 500sek samt de statusgrundande poängen blir förändrat vid förnyelse, vilket i ditt fall skulle varit i december, med start fr.o.m. 1 januari 2015.

Detta betyder att de personer som ansökte om kortet fr.o.m. 1 november 2014 till och med 1 januari 2015 fick de statusgrundande poängen överförda innan de befintliga kortmedlemmarna. De befintliga kortmedlemmarnas tur att få ta del av de statusgrundande poängen samt höjningen av årsavgiften beror på när förnyelsen sker, vilket kommunicerades tydligt på informationen vi skickade ut i samband med förändringarna i produkten.
Jag förstår att du hade velat ta del av förmånen med poängen för att lyckas uppnå Diamond-nivån hos SAS EuroBonus. Av en tillfällighet var tiden för din förnyelse i december 2015 medan förmånen med poängen började gälla fr.o.m 1 januari 2015.

Jag vill återigen be om ursäkt för den felaktiga informationen som du fått vid tidigare kontakt med kundservice och jag hoppas att den här informationen har rett ut frågetecken som fanns."

Jag tycker det känns surt när jag läster Amex svar. Jag är ingen konspirations person, men det känns som att man kunde löst det här med lite välvilja..
Ja, surt är ordet!
Hade jag får rätt svar från början hade det ju inte varit svår sak att fixa de saknade ca 8.000 poängen.

Svaret från SAS:

"Tack för ditt mail angående detta ärende

Det var mycket tråkigt att höra att du blivit felinformerad från Amex angående dessa poäng.
Vi kan i detta fall inte göra något angående dessa poäng men hoppas allt löser sig till det bästa för dig.

Du kan om du önskar köpa de baspoäng du saknar för att upprätthåla din nuvarande status men innan du köper dessa poäng så kontrollera så att du fått alla poäng.

Välkommen åter"

Ok! Det verkar vara kört för mig med att få 20k... Så back to Gold fr o m nu då (eller iaf i augusti)
.Här är svaret från Amex:

[...]
Jag vill återigen be om ursäkt för den felaktiga informationen som du fått vid tidigare kontakt med kundservice och jag hoppas att den här informationen har rett ut frågetecken som fanns."

Katastrof. Här borde de bara gå in och rätta till det hela.

Ny kvalificeringsperiod fr o m idag.
Loggade för skojs skull in på den speciella diamantsidan och där fann jag detta:

c831db8b840f3dea1d2566a8c8664950.jpg

ca8109096accd0cf6f46cf2646c8b85d.jpg

Kunde även beställa från goodiebagen.
Så det verkar som om SAS varit hyggliga här trots allt, alla turer till trots som jag haft med både dem och Amex med endast negativa besked.

Heder och ära åt dem i så fall!!!
Får ta och återbekräfta detta till dem, men jag avvaktar nog tills kortet kommer...
Men stämmer detta så går jag ombord som en mycket nöjd och glad kund nästa flygning!

Efter att ha läst inläggen ovan från @rob74 och @Ricci tänkte jag att just nu verkar det gå bra. Alltså läge att surfa med på framgångsvågen och till slut byta mitt Premium mot Elite. Och det verkar gå bra! Ansökan inskickad i onsdags och igår fanns 20000 baspoäng på mitt konto.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen