Senaste nytt

Vi som ska beställa SAS EuroBonus Elite American Express kortet

Status
Stängd för vidare inlägg.

Kinski

Medlem
Jag pratade precis med kundtjänst och fick beskedet att det inte går att beställa kortet nu i förväg, utan att man måste vänta till 1/11.
 

tomle

Medlem
Pratade också med kundtjänst idag och även det sa att nuvarande vouchers som bokas efter 1/11 gäller för hela *A..... only god knows what true ...
Skulle vara skönt att få klarhet i detta. Brände just min 2-4-1 som jag tjänade in i december 2013 på en resa till Berlin före jul men om man kan använda befintliga vouchers till *A så blir det att avboka. Å andra sidan är det snart november så då får vi se...
 
Någon som kan svara på om Priority Pass ingår likt i det norska SAS EuroBonus Platinum American Express?
Enligt kvinnan jag precis pratade med ingick PP, när jag frågade om det verkligen stämde kollade hon upp detta och sa sen nej. ;)

Hon bekräftade också att SAS AMEX Premium (fortsatt) ingår i årsavgiften för Platinum - men att de ej ger ngn rabatt på Elite.
 

thh

Medlem
Enligt kvinnan jag precis pratade med ingick PP, när jag frågade om det verkligen stämde kollade hon upp detta och sa sen nej. ;)

Hon bekräftade också att SAS AMEX Premium (fortsatt) ingår i årsavgiften för Platinum - men att de ej ger ngn rabatt på Elite.

Det var synd, hade hoppats på ett PP. II det norska SAS AmEx plat (som kostar 1900kr/år) ingår PP på lägsta nivån.
 

telelina

Medlem
Kommer att ta en funderare kring detta lagom tills dess att min nästa period börjar då jag inte behöver 20,000 statuspoäng denna period - kommer ändå inte nå Diamond eller 2-4-1-vouchern. Tills dess går Diners och MC varma.

Samma här. Det var någon som sa att intjäningsperiod för vouchern alltid är 1jan-31 dec stämmer det?
 

Kinski

Medlem
En grej jag tänkte på är att de uttryckligen säger att Elite är till för de som reser extra mycket. Är det inte tvärtom egentligen?

Jag menar, de 20 000 baspoängen/år är bra hjälp att komma upp till Guld om man inte betalflyger mycket utan får sina flesta poäng från kortet. Om man däremot redan åker mycket spelar väl extra baspoäng mindre roll?
Och att intjäningspoängen per 100kr är 20 istället för 15 är också en grej som är extra viktigt om man tjänar sina flesta poäng på kortköp. Slutligen, två vouchers måste man handla 300 000 för att komma upp i, oavsett hur mycket du flyger.

Med det inte sagt att kortet är dåligt för de som flyger mycket, men är inte Elite extra bra just för de som primärt tjänar poäng på kortköp (eller de som BÅDE tjänar massor med flygpoäng och kortpoäng)?
 
Last edited:
En grej jag tänkte på är att de uttryckligen säger att Elite är till för de som reser extra mycket. Är det inte tvärtom egentligen?

Jag menar, de 20 000 baspoängen/år är bra hjälp att komma upp till Guld om man inte betalflyger mycket utan får sina flesta poäng från kortet. Om man däremot redan åker mycket spelar väl extra baspoäng mindre roll?
Och att intjäningspoängen per 100kr är 20 istället för 15 är också en grej som är extra viktigt om man tjänar sina flesta poäng på kortköp. Slutligen, två vouchers måste man handla 300 000 för att komma upp i, oavsett hur mycket du flyger.

Med det inte sagt att kortet är dåligt för de som flyger mycket, men är inte Elite extra bra just för de som primärt tjänar poäng på kortköp (eller de som BÅDE tjänar massor med flygpoäng och kortpoäng)?
Jo, men så är Amex ju också ett betalkort, så incitamenten för det borde vara höga :)
 

FF#1

Medlem
Hur funkar det egentligen, om jag beställer ett Elite kort efter 1/11, får jag då et amex år 1/11-31/10, eller är det altid mot kalenderår? Om det är så hur blir det då med årsavgiften första året?

Vad jag har förstått så får man 20000 statuspoäng varje gång årsavgiften betalas?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen